Netwerkverbinding via geluidskabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seeseemelk

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
36
Hallo,
Ik heb een oude pc met windows 95 met daar een bepaald programma op.
Nu wou ik dat programma terug op mijn pc zetten, maar het is te groot voor op floppys (het is ongeveer 400 MB groot)
Helaas is die windows versie A, dus ik heb geen USB, en ik vind nergens netwerkkaart drivers op het internet.
Een beetje op het internet gezocht en dan heb ik gevonden dat ik ook een null modem kabel kan gebruiken. Maar ik heb geen null modem kabel en ik ben niet van plan eentje te kopen.
Dus, mijn idee is, zoals bij de commodore 64 programmas werden opgeslagen, via een geluidskabel de gegevens over te brengen.
Maar daar vind ik helemaal NIKS over.
Weten jullie of er zo een programma bestaat voor windows? (Moet op windows 95 en windows 7 of XP draaien)
Alvast bedankt,
See
 
Vroeger noemde we dat een modem verbinding...zit er nog een modem in? Meeste laptops hebben wel een ingebouwd modem.
 
Harddisk eruit en in je eigen PC erbij hangen, mits je nog een IDE aansluiting hebt.
Nu kun je kopiëren wat je maar wilt en daarna de schijf terug zetten in de oude PC.
 
Ik denk dat ik misschien nog IDE aansluitingen heb in mijn computer, maar ikr heb geen molex aansluitingen meer. Dus dat zal moeilijk gaan.
Ik heb ook geprobeerd via MIDI, maar geen een van de twee pc's heeft een MIDI aansluiting.
 
Vroeger noemde we dat een modem verbinding...zit er nog een modem in? Meeste laptops hebben wel een ingebouwd modem.

Nee, er zit helaas geen modem in. Ik heb hier wel enkele modem kaarten liggen, maar ik heb daar geen drivers voor. En ik zal er hoogst waarschijnlijk geen vinden. Ik heb enkele dagen moeten zoeken voor drivers voor de videokaart.
 
Beide hebben vast wel een seriele aansluiting, verbind die met elkaar en met bijv freecommander(als het daarmee kan) of iets vergelijkbaars je bestanden overpompen.
 
Blijkbaar kon die pc dualboten tussen windows 95 en OS/2 warp 3. OS/2 was ook ingesteld als ftp server. programma even via windows 95 kopieren naar de schijf die de ftp server gebruikt, en dan verbinden via mijn pc.
In ieder geval, toch bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan