Krijg 2 rare e-mailsl van Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Ik heb daarnet mijn Hotmail geopend en ik had 2 e-mails van Microsoft gekregen.Daarin stond de volgende:Remove aurang_@hotmail.com terwijl ik niets had gedaan.

Ik had twee keer de zelfde email gekregen.
Microsoft email.JPG
 
Klik eens op het 'pijltje naar beneden' naast Beantwoorden en kies Berichtbron weergeven. Kopieer eens die hele berichtbron in je volgende posting, met vervanging van je eigen e-mail adres uit de berichtbron door iets als XXXXX@hotmail.com.
Zou namelijk best een mailtje kunnen zijn met de bedoeling om je op een link te laten klikken die malware installeert etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar ik heb die e-mails verwijderd :( voor de veiligheid
 
Tsja, waarom vraag je advies als je toch gewoon je eigen plan trekt. :confused:

Tijs.
 
Sorry maar ik heb die e-mails verwijderd :( voor de veiligheid
Een mail doet sowieso geen kwaad als jij verder nergens op klikt in die mail.
Laat dat wel een les zijn voor de volgende keer, want microsoft probeerde je er voor te behoeden dat de andere account compleet overgenomen gaat worden door een ander persoon.
 
@grumbkow: Graag even wat meer informatie over dat verhaal van "overgenomen door een ander persoon". Heb je daar (bijv.) een link over van Microsoft waar dergelijke (waarschuwings-)mailtjes worden toegelicht?
[Ik was zelf benieuwd (zie mijn vorige posting) of de mailtjes wel echt van Microsoft afkomstig waren, maar helaas heeft de TS de mailtjes verwijderd.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee, want microsoft geeft amper informatie vrij.

Het is heel makkelijk, je krijgt deze mails zodra je een alternatief emailadres wilt verwijderen, dit duurt een maand, tenzij je in het alternatieve account akkoord gaat.
Als deze verwijdering niet door de gebruiker is aangevraagd dan is er dus iemand in de account geweest die dat wel heeft gedaan, dit doen ze omdat ze dan minder kans hebben dat de account ooit weer bij de eigenaar terug komt.

Dit is mij meerdere malen overkomen, de mails zijn gewoon van microsoft zelf, die heb ik zelf ook meerdere malen gekregen toen ik een account wilde verwijderen.
Als zulke mails niet van microsoft zelf komen staat er direct een melding bovenaan, microsoft heeft echt wel de middelen in huis om te bepalen of een email van hun eigen servers komt ja of nee.
 
Snap het niet helemaal, maar bedankt voor de toelichting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Die andere e-mail is niet van mij.Maar van een van mijn vriendinnen.Ik zal het haar eens vragen of zij het heeft gedaan.
 
Die andere e-mail is niet van mij.Maar van een van mijn vriendinnen.Ik zal het haar eens vragen of zij het heeft gedaan.

Dan staat jou emailadres als alternatief voor die van haar, als ze bijvoorbeeld haar wachtwoord kwijt is kan ze dit via jouw emailadres resetten.
Deze mail krijg je dus OF omdat zij heeft aangegeven je emailadres niet meer als alternatief te willen, of ze is gehacked en de hacker heeft dat gedaan :)
 
Dat weet ik dat het als alternatief word gebruikt.Maar wat ik raar is dat zij niet zoveel op pc zit.en ik dacht dat het een virus was.Ik weet nog steeds niet of zij het was of ze gehackt is.Iedereen bedankt voor jullie reacties.Mijn vraag is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan