Inktbezetting verlagen in CMYK, FOGRA39 (ISO Coated v2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmmy

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Berichten
39
Beste mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de inktbezetting. Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een flyer. Ik moet volgens de drukker niet meer dan 300% procent inktbezetting hebben.
Daarbij moest ik wel het kleurprofiel Fogra38 (ISO coated v2) die een technische inktbezetting van 330% toelaat gebruiken.
Op dit moment ben ik naar een manier aan het zoeken om de inktbezetting te verlagen. Ik heb al wat in PS geprobeerd namelijk door custom cymk toe te passen. Hiermee kan ik de blacklimit iets mee naar beneden stellen waardoor de inktbezetting afneemt. Alleen wanneer ik custom cymk toepas verandert PS wel het kleurprofiel in de door mij ingestelde cymk instellingen, SWOP coated.
Hierdoor heeft het ontwerp niet meer het FOGRA39 kleurprofiel. En volgens de drukkerij was dit wel nodig. Weet iemand een manier om de inktbezetting in het kleurprofiel FOGRA39 omlaag te trekken?

Alvast heel erg bedankt!
 
Ik weet niet of het in PS kan, maar de drukker bedoeld hiermee waarschijnlijk het aloude UCR (Under Color Removal), hierdoor worden de zware partijen van cmy omgezet naar Black om de inktlaagdikte te verlagen.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk hulp gekregen van een ontwerper. Dus in principe weet ik nog niet exact hoe ik het zou moeten doen, maar het probleem is wel opgelost! Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan