Photoshop CS6 tekst typen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
Ik heb een probleem met tekst typen in Photoshop cs6. Als ik gewoon tekst typ, staat de tekstcursor (dat streepje) helemaal vooraan van de tekst die ik typ. Als ik dan ga typen komen de letters wel gewoon achter het woord (gewoon zoals het hoort). Las ik dan tekens ga typen (als + of =) komen die vóór het woord te staan. Als ik achter dat teken dan weer een letter zet gaat het teken met de letter achter het woord. Alleen die letter wil ik niet. Als ik handmatig de tekstcursor verplaats (met de muis ergens in het woord klikken), in dit geval naar achter het woord, waar ik het teken wil hebben, en dan daar ga typen, gaat het teken ook weer voor het woord. Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, want het irriteert me mateloos.
Creator1
 
Creator 1 hallo. Zou het misschien hier aan kunnen liggen. Hoop ik. Het is maar een idee.

Klik
 
Nee dat is het niet; in andere tekstverwerkingsprogramma's werkt het wel goed.
 
Ik had ergens gelezen hoe je photoshop kan herstelling naar de "fabrieksinstellingen", ik ben van plan dat te proberen maar heb er geen hoop op dat het gaat werken want dit probleem is altijd al geweest.

EDIT: Het werkte in eerste instantie niet, en toen ging ik kijken bij paragraph en heb daar met de instellingen zitten knoeien, waardoor het nu wel werkt. Dit is hoe het eruit moet zien:Untitled-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke dat dacht ik al eigenlijk. Heb je natuurlijk al lang gecontroleerd.

Deze blijft praten in het filmpje. Kun je er iets uithalen. Engels. Klik

5 magische trucs, daar heeft ze het over.

Deze is dan rechtstreeks op Youtube. Wellicht kun je daar nog meer informatie uithalen. Klik er staan er nog veel meer op.

Ik hoop dat je er wat uit kunt halen. Wel een mooi programma. Ik heb er geen ervaring mee.

Verder was ik nog even hier. klik
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je niet op oude topics mag reageren.
alleen ik kwam dit probleem zelf ook tegen wat Creator1 ook had in photoshop.
en ik heb een oplossing gevonden

http://helpx.adobe.com/nl/photoshop/using/arabic-hebrew.html#id_28884

als je op de link klikt kijk dan even onder het kopje "Tekstrichting" in het plaatje zal je antwoord vinden.

Hopelijk heb je hier nog iets aan.

Edit:
ik zie nu dat ik inlog ben zijn plaatje en hij dus zelf al het antwoord heeft gevonden :thumb:
ach ja als nog mijn bijdrage aan de community.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan