Bestand overzetten op externe HD.... *crash*

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Hoi, weet niet of dit het juiste topic voor mn probleem is, maar het gaat om iets multimediaals dus vandaar...
Probleem is het volgende. Bij sommige divx bestanden die ik van mn vaste pc wil overzetten naar mn externe HD (fat32) 'crasht' ie op een gegeven moment tijdens het overzetten, en krijg ik de volgende mededeling: 'kan het opgegeven bestand niet vinden. Controleer of pad en bestandsnaam juist zijn opgegeven...'. Het gaat telkens om films met divx formaat, maar het gekke is dat sommige probleemloos over te zetten zijn, maar bij anderen krijg ik die foutmelding. Soort russisch roulette elke keer weer als ik een bestand wil copieren.. Iemand raadt? Is het wellicht een soort ingebouwde beveiliging bij die films?
 
Ok. Nee: Het is niet de kopieerbeveiliging, voor zover daar sprake van is, zal die pas in werking treden als je van de kopie van het origineel (CD/DvD/DL) nog een kopie maakt (Orgineel -> BackupKopie -X Kopie).

Probleem is dat je HardeSchijf FAT32 is geformatteerd. Dan kan je maximaal bestanden van iets meer dan 4 GB opslaan. Dat probleem doet zich niet voor als je de HardeSchijf vooraf NTFS had geformatteerd.

Waarbij het volgende probleem opdoemt: Zo'n HardeSchijf staat natuurlijk tjokvol met van alles & nog wat dat je niet kwijt wilt & natuurlijk nergens anders even kwijt kan, zonder eerst een nieuwe HardeSchijf te moeten aanschaffen (die je uiteraard wel eerst even vooraf maar beter NTFS kan formatteren of converteren).

:rolleyes:
 
Dank voor je antwoord, Knight.
Ik heb al meer gelezen over die max. van 4gb, maar het gaat in mijn geval vaak om bestanden van 1 a 2 gb, nooit groter dan dat. Het bizarre vind ik echter de willekeur. De ene keer kan ik wel een divx 9film) op de HD overzetten, maar een andere keer gaat het dan weer fout.
Een ander ding is ook dat de PS3 alleen de fat32 films kan lezen/afspelen, de NTFS werkt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan