Geavanceerd delen -> machtigingen -> mezelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PalmkeNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2012
Berichten
1
Ik heb een thuisgroep ingesteld en wil een schijf (Q) delen met alleen mezelf op een laptop. Op beide PC's heb ik dezelfde naam en wachtwoord. Ik heb me laten vertellen dat je via Geadvanceerd delen machtigingen kan instellen voor jezelf (de host) en dat je dan via je laptop er ook bij kunt, omdat je exact dezelfde naam en wachtwoord hebt.
Die heb ik dus ingesteld, maar nu verschijnt de schijf ook op andere computers, die niet mijn naam hebben. Dat is juist wat ik niet wil.
Iedereen kan erin, en de deelinstellingen zijn goed ingesteld.
 
dat kan maar dan moet je wel goed je openbare mappen controleren:

netwerkcentrum openen,,
geavenceerde instellingen

openbaar:
netwerkdetectie inschakelen
bestand en printindeling inschakelen
openbare mappen delen inschakelen
128 bits
met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen,,,, (als je dan in de oppenbare mappen wilt komen kan je dan makkelijk een random gebruikersnaam intikken bijv: aksdfjia;sdfkj)

thuis of werk:
allemaal hetzelfde als openbaar
verbinding met de thuisgroep door windows laten beheren


openbare mappen in je C uitzetten:
C,
gebruikers,
openbaar en daarop rechtermuisknop,
delen,
geavanceerd delen met schildje,
deze map delen uitvinken,

en klaar ben je

ik heb al geprobeerd dat mensen het puur kunnen lezen en geloof me,,, niet doen,,, het lukt niet :p
ze zullen er altijd erin kunnen lezen schrijven,
als je het alsnog probeerd te veranderen kunnen ze er niet in bladeren als je het schrijven uitzet???
ik zal morgen er wel voor de 2e keer na kijken want het was al 2 maanden geleden toen ik het wide doen
want als het goed is is openbaar openbaar
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zorg dat je op je pc met wachtwoord delen aan hebt staan. Dan word erom je referenties gevraagd. Let wel op dat je als volgt inlogt:

Naam-PC\Gebruikersnaam
Je wachtwoord op die pc

Een vereiste is dat je gebruikers account een wachtwoord heeft op de pc. Anders gaat het nooit werken.
 
Hallo,

Zorg dat je op je pc met wachtwoord delen aan hebt staan. Dan word erom je referenties gevraagd. Let wel op dat je als volgt inlogt:

Naam-PC\Gebruikersnaam
Je wachtwoord op die pc

Een vereiste is dat je gebruikers account een wachtwoord heeft op de pc. Anders gaat het nooit werken.

das waar
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan