NAS; zijn er ook andere mogelijkheden voor een netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnig

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
12
Ik ben nu bezig met de begroting van mijn webwinkel, maar ik wil op bepaalde vlakken toch bezuinigen.

Het adviesbureau vroeg of zo'n NAS wel echt noodzakelijk is. Ik begin mij dat nu zelf ook af te vragen. Bij een NAS heb je een externe harde schijf nodig en je moet hem ook nog laten installeren, wat veel geld kost ( vooral als je verteld dat het voor zakelijk gebruik is. ).

Nu vraag ik mij af of ik inderdaad een NAS nodig heb. Zowieso wil ik een externe harde schijf van 2TB. Ik heb een laptop en vaste pc. Mijn laptop gebruik ik uiteraard in het magazijn, onderweg en als ik eens op de bank wil werken etc.

Uiteraard wordt de hosting door een hosting bedrijf gedaan en gebruik ik mijn pc's voor foto's, klantenbackup, nieuwsbrieven, administratie en privégebruik.

Wie kan mij helpen ? Wat zal ik ook kunnen doen ? Ik ben echt op zoek naar iemand met veel kennis op dit vlak, omdat ik geen gokwerk wil.
 
Sorry, maar van de helft van je redenering kan ik niet volgen.

Een NAS heeft geen externe harde schijven? kan wel, maar is niet de bedoeling van een NAS. Een NAS is om opslag via het netwerk mogelijk te maken. Installeren van een NAS kost een paar tientjes? voor de opslag kun je een veilige RAID oplossing kiezen en kun je gewoon goedkope harde schijven gebruiken. Dat wordt zeer veel toegepast in midden -en kleinbedrijf.

Je hebt een oplossing zoals je NAS nodig simpelweg omdat als je laptop gestolen wordt je geen tweede opslagplaats hebt. Ook voor algemeen beheer is een centrale opslag beter.

Je hebt een zakelijke NAS oplossing voor zo'n 400 euro. Ik weet niet waar je alle horrorverhalen vandaan hebt, maar dat is echt het geld niet voor de extra zekerheid en gebruiksgemak. Nu zeg ik niet dat een NAS per se de ideale oplossing is, maar je data beveiliging moet is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsplan
 
ik zal wel een radio 0 opstelling gebruiken dan heb je 2 schijven met dezelfde inhoud dus als er 1 schijf crasht heb je alles nog op de ander.
en een cloudprogramma is ook makkelijk voorbeeld dropbox voor als je data nodig hebt op lokatie.
daarmee zet je bestanden in een map en die worden dan op internet gezet (niet toegangkelijk voor anderen) en die worden dan op je nas en laptop gelijk gehouden.
mocht je huis afbranden kan je gewoon dat programma opnieuw installeren en worden je bestanden weer geinstalleerd.
voor een webwinkel is backups heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Nas

Dank jullie wel voor de positieve feedback. Daar ben ik blij mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan