Corrupte bestanden herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Berichten
59
Hallo,

Na de vakantiefoto's per ongeluk te hebben geformatteerd omdat de camera even aan het flippen was heb ik de foto's kunnen recoveren met Kroll Ontrack. Ik heb nu alle foto's terug, een goeie 3 gig aan foto's maar ik kan ze niet openen of krijg geen tumbnails te zien.
De eigenschappen van de foto en de verschillende groottes wijzen er voor mij wel op dat er nog wel hoop is om de echte foto terug te krijgen maar hoe is de vraag. Ik heb al geprobeerd de bestanden te openen in verschillende fotobewerkingsprogramma's gaande van Paint tot Photoshop. Momenteel heb ik Remo Recovery erop los gelaten om te zien wat dat geeft maar misschien zijn er wel goeie alternatieven die resultaat geven?
Alle tips, hulp is welkom!

Kim
 
Hallo Kim vaak zijn deze programma's niet gratis. Lees hier FAQ

Maar heb je het al met een ander programma gedaan dan wordt het denk ik steeds moeilijker. :confused:


Klik hier.
 
Misschien dat je even 1 zo'n bestandje hier kun posten.
Wellicht dat we dan makkelijker kunnen zien wat er eventueel mee aan de hand is.
 
Wel ik heb de bestanden terug via Kroll.. vraag is nu hoe ze te openen of aan te passen zodat ik het 'beeld' terug krijg. Dit is er eentje van.
 
Het voorbeeldbestandje heeft dan wel de extensie .jpg maar de inhoud is geen geldige jpg informatie.
Dat bestandje is dus niet goed en zul je geen beeld van terug kunnen krijgen.
 
Hmm damn.. dan maar terug naar een programma die de bestanden als geldige jpg's kan terugkrijgen? Behalve Kroll Ontrack, zijn er nog betere tools, mag betalend zijn..
 
Ik ben bang dat het al dusdanig corrupt op schijf staat dat het helemaal niet meer gaat lukken.
Wellicht dat iemand anders nog een idee heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan