mediaspeler opnemen in netwerk (Mede8er MED500X2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Beste allemaal,

Wie oh wie wil mij helpen het apparaat op te nemen in 't netwerk? Ik zie hem wel, in mijn overzicht van PC's, maar ik kan er helemaal niets mee. Er is een stuurprogramma geïnstalleerd. Maar als ik eigenschappen opvraag, dan zie ik een schermpje met informatie. Ik kan er niets mee doen.

Ik heb een "Realtek embedded UPnP Render" - apparaat. Overigens niet zichtbaar, als de speler ook uitstaat.

Wat ik wil:

De player zit in de UPC router. Ik wil vanaf mijn pc rechtstreeks streamen naar de speler. Ik kan dat in de diverse prog's niet instellen: Ze zien hem niet. Alleen als ik dus netwerkomgeving aan zet, dan wordt het wel gezien, maar je kunt er nog niets mee.

Ik moet ook nog updaten (firmware), maar ben er ook nog niet helemaal uit hoe dat nou moet.

Overigens, de mediaspeler zelf heeft wel internet: ik kan youtube e.d. benaderen.

HELP-MIJ alstublieft :D
 
Ik neem aan dat je videobestanden die op je PC staan wilt afspelen op je TV?
Of wil je vanaf je PC die bestanden op de ingebouwde HD van de Mede8er plaatsen?
Of wellicht beide?

In het eerste geval dient de Mede8er in ieder geval d.m.v. een HDMI kabel op je TV te zijn aangesloten.
De snelste manier om er bestanden op te zetten is het apparaat op je PC aansluiten d.m.v. de bijgeleverde blauwe USB kabel.

Het kan echter ook over het netwerk, al is dat een stuk trager.
Als de Mede8er in je netwerk zichtbaar is dan heeft deze een IP adres gekregen.
Je kunt er dan naar toe via de verkenner door in de adresbalk van de verkenner dat adres in te tikken, gevolgd door de naam van de in de speler ingebouwde harddisk op de volgende manier: \\xxx.xxx.xxx.xxx\HDD1
De x-jes staan dan voor het IP adres dat de Mede8er heeft en HDD1 voor de naam van de harddisk.
Welk IP adres dat is kun je op je TV in de instellingen van de Mede8er zien, evenals de naam van de harddisk. Tevens dient hiervoor Samba ingeschakeld te zijn. Ook dat doe je in de instellingen via je TV.

Behalve het afspelen van muziek- en videobestanden vanaf de interne harddisk kan de speler ook dergelijke bestanden afspelen die in 1 of meer gedeelde mappen ergens in je netwerk staan.
Als je dat ook wilt dan moet je inderdaad van de mappen waar je die bestanden hebt staan gedeelde mappen maken.
Hoe je dat doet is afhankelijk van je Windows versie maar kun je makkelijk vinden met Google door te zoeken op je Windows versie en de woorden "mappen delen".

Het updaten van de firmware staat beschreven in de download van de firmware zelf.
Kijk eens hier:
http://tweakers.net/meuktracker/28009/mede8er-med400x2-med450x2-med500x2-206.html
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je uitgebreide antwoord alvast! Ik ga er straks mee verder. Waar vind ik dat "Samba"? Zit dat in Mede8tor instellingen? Ik ga iig op jacht naar de naam van de HDD, want die ben ik ook nog neit tegengekomen... Ik kan ook eens kijken of idd de speler gemakkelijk aan de puter gekoppeld kan wroden, omdat dat dan wellicht sneller gaat? Nou, ik ga eerst maar weer aan de slag. En de firmware updaten dus... Ik kom er op terug.
 
De enige instelling voor Samba die je kunt doen is Aan of Uit en dat vind je inderdaad via je TV in de netwerk instellingen van de Mede8er.
Zelf heb ik een AC Ryan PlayonHD2, maar de instellingen m.b.t. het netwerk zijn vrijwel gelijk.
Met de genoemde USB kabel kun je hem direct op je PC aansluiten en zal hij zich melden als een externe harddisk.
 
hmmm ik zie Samba daar niet in terug... kan het een alternatieve naam hebben?

Ik zie nu ook het apparaat, en vanaf het apparaat kan ik in mijn pc.

Het mooiste is echter, als ik vanaf mijn pc rechtstreeks naar dat apparaat kan... Ra Ra hoe doe ik dat :D
 
ik ben inmiddels zover dat ik in het apparaat kan, vanaf mijn pc, en dat ik spullen erheen kan overtillen (of rechtstreeks afspelen vanaf mijn pc daarheen). Nu nog het rechtstreeks daar plaatsen.... hmmm
 
Dat kun je doen door hem te openen in de verkenner zoals ik in een eerdere reactie beschreef.
 
hmmm ja, dát werkt, maar dat bedoel ik niet :D Dat betekent dat ik nog steeds eerst iets op mijn eigen harde schijf moet zetten, alvorens het over te zetten. Ik zou graag rechtstreeks van scherm naar de mede8tor gaan
 
Vanaf je PC bedoel je?
Dan kun je alleen naar de harddisk van de Mede8tor.
Je kunt niet het scherm van de mediator zoals je dat op je TV ziet op het beeldscherm van je PC krijgen, als dat is wat je bedoeld.
 
Nee, ik bedoelde dat als ik ergens op "downloaden " druk op de pc, dat hij t dan direct downloaden naar de mediaspeler... zoals muziek ofzo, of een fotoalbum dat je leegaalt. Hij ziet m wel, maar slaat t er niet op.
 
Je kunt een nieuwe netwerkverbinding aanmaken. Deze wijst dan naar \\mediaplayer\schijf en krijgt dan een schijfletter van Windows.
In je downloadprogramma kun je aangeven waar de te downloaden bestanden terechtkomen. Dat kun je dan instellen naar een map op die netwerkschijf.
 
Ik probeer dit te organiseren, maar het komt niet los...

Ofwel: ik heb windows vista. Hoe maak ik die netwerkverbinding aan, en moet ik dan ook een naam/ww aanmaken in de mede8tor? Of hoeft dat niet?

Ik weet het IPnummer en de naam van de schijf. Verder weet ik het niet te fabrieken :( Ik hoop op nog een beetje hulp! ;)
 
Hoe je een verbinding met maakt met die netwerkschijf kun je hier lezen, waarbij je stap 3 kunt overslaan:
http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/42
Je moet uiteraard wel je eigen gegevens gebruiken.

Daar hoef je in de Medi8tor niets anders voor te doen dan zorgen dat Samba ingeschakeld is.
 
Laatst bewerkt:
ok :D Dít is gelukt... alleen met die naam/wachtwoord (stap 3 vd uitleg) hoef ik toch niets? Ik ga straks proberen of ik het rechtstreeks kan benaderen! Tnx.
 
In mijn vorige bericht staat dat je stap 3 kunt overslaan ;)
 
Het werkt !!! Nu verder stoeien! Dank jullie wel alvast! Van mij mag hier een slotje op! :D:thumb:
 
Ik weet zelf maar al te goed hoe fijn zo'n apparaat is dus, veel plezier ermee :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan