cat6 installatie bekabeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Heeft iemand al eens met cat6 installatiebekabeling gewerkt? Zo ja, bestaan er rj45 conenctoren voor? De gebruikelijk passen niet, bekabeling is te dik.
 
cat6 rj45 heeft een metalen huis.
en kabeldikte heeft er niks mee te maken.
aders zijn net zo dik als cat5
 
Hallo Puppie,

Dank voor de reactie.
Cat6 installatiekabel is dikker dan gewone kabel en dubbelshielded. per 2 aders zit er nog een extra aluminiumlaagje omheen. Hierdoor is de bekabeling dikker en past deze niet in reguliere connectors.
Er moeten cat6 installatiebekabeling connectors bestaan, maar ik kan ze niet vinden.
 
het is beter dat je bij cat 6 enkel vrouwelijke gebruikt en dan een kort kabeltje koopt op aan te sluiten

rj45 manelijk is niet gechikt voor cat 6
er bestaan wel dure maar ja
 
En als je de mantel uit het utp stekkertje laat??
De aders zijn wel iets dikker maar niet veel dikker.
Zijn wel erg dure utp stekkers die men voorsteld.
Had beter cat 5e kopen,kan ook gigabit vervoeren.
 
alleen de binnenbedrading is ook nog te dik om in een gewone rj45 te krijgen.
mbt de rj45 voor cat6 installatie bekabeling, welke zijn dit dan? kan ze namelijk op internet niet vinden.
 
Hoi,

Nu mijn link van conrad geven toch de goede aan. gewoon de link even aanklikken.
 
de links waren niet te zien op mijn android toestel :d
verder denk ik niet dat die connectors geschikt zijn, zijn alleen voor flexibele bekabeling
 
bij cat 6 moet je een vrouwelijke connector gebruiken deze kun je deftig vast zetten

bij een mannelijke connector krijg je de mantel er niet in en zal deze snel los laten door het gewicht dat hierdoor an de aders hangt

edit : ik gebruik altijd deze nog nooit los gekomen of dergelijke
geen materiaal nodig enkel kniptang en iets om te ontmantelen bv mes

http://solutions.3m.co.uk/wps/porta...cts/CopperCabling/Cat5eCabling/RJ45Jack/#cat6
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan