Film via externe harde schijf afspelen op tv stopt na ongeveer 2 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

SCaffalini

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Berichten
2
Sinds kort in het bezit van een externe harde schijf (Western Digital My Book Essential 2 tb). Middels deze harde schijf wil ik films afspelen op mijn tv (Samsung LE32C450) d.m.v. de USB verbinding.

Gisteravond daarmee begonnen, kwaliteit was goed en alles verliep soepel tot 2 uur 3 minuten en 19 seconden in de film (mp4), wanneer het beeld op zwart springt en terugkeert naar het Multimedia hoofdmenu. Als eerste geprobeerd over dit dode punt heen door te spoelen, maar dit bleek niet te kunnen. Het filmbestand heb ik vervolgens getest op de laptop en daar werkte deze wel naar behoren, zonder enige problemen bij het eerder genoemde kritieke punt. Vervolgens firmware van de tv geüpdatet, het probleem bleef echter bestaan. Vervolgens geprobeerd hetzelfde bestand via een USB stick af te spelen, maar ook hier na 2 uur zwart beeld en terug naar het hoofdmenu. Uiteraard tot slot een andere film geprobeerd, maar ook deze vertoonde dezelfde kuren na iets meer dan 2 uur afspelen. Ook deze film werkte op de laptop wel naar behoren.

Aangezien het mij sterk lijkt dat zowel de USB stick als de externe harde schijf precies hetzelfde probleem hebben ga ik ervan uit dat het aan de tv ligt, maar misschien is deze veronderstelling onjuist.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken en wat mogelijke oplossingen zijn?

Mocht dit onderwerp niet in het juiste forum gedeelte staan, mijn excuses, dan kan een moderator het verplaatsen.
 
Hoe is de externe harde schijf geformatteerd? FAT32 of NTFS? FAT32 kan maar tot 4GB per bestand gaan, dacht ik mij te herinneren. Gewoonlijks zijn usb sticks ook maar met fat32 geformatteerd, vandaar mijn vraag. Kijk ook eens hoe groot je films zijn.
 
Kan de tv met NTFS overweg?

Is de film geconverteerd?
Zo, ja, kan daar iets fout mee gegaan zijn.


Al andere film geprobeerd?
 
Hoe is de externe harde schijf geformatteerd? FAT32 of NTFS? FAT32 kan maar tot 4GB per bestand gaan, dacht ik mij te herinneren. Gewoonlijks zijn usb sticks ook maar met fat32 geformatteerd, vandaar mijn vraag. Kijk ook eens hoe groot je films zijn.

Bestandssysteem is NTFS, films zijn resp. 2,3 en 2 GB.

Kan de tv met NTFS overweg?
Is de film geconverteerd?
Zo, ja, kan daar iets fout mee gegaan zijn.
Al andere film geprobeerd?

De Media Play van de tv ondersteunt NTFS
Film is niet geconverteerd (althans niet door mij). Het is dus een mp4 bestand. (of begrijp ik de vraag niet)
Andere film dus inderdaad geprobeerd.
 
Hallo SCaffalini,
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook meerdere films geprobeerd, meerdere soort bestanden (avi, mp4 etc). Blijf ook dit probleem houden, stopt ook elke keer na de 2 uur ongeveer en gaat terug naar het menu. Ik heb het model LE32C530F1W van Samsung.. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
 
Beste wandeba, van harte welkom op Helpmij.nl
Ik adviseer je een eigen vraag te maken en liever niet in een oude vraag door te gaan. De oude vraag komt zo weer omhoog en dat is niet bedoeling. Verder denk ik dat je meer kans maakt als je een nieuwe vraag maakt in de juiste sectie.
Ik zal deze sluiten, succes gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan