Netwerkverbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsoo1

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
18
Ik heb op mijn computer op het werk verbinding met een NAS en het internet.

Als ik aan het werk ben heb ik een internet radio aan, deze valt regelmatig uit.
En als ik op dat zelfde moment dat de internet radio wegvalt op een map op de NAS wil duurt het tijdje voordat hij de map opent, en op dat moment is de internetradio ook weer aan.
Dit is heel regelmatig, laat zeggen om de 10 minuten valt die even een paar seconden weg.

Weet iemand misschien een oplossing want dit is nogal irritant als het steeds wegvalt???
 
Is het allemaal draadloos of bedraad? Wat voor modem/router heb je? Het lijkt me heel sterk dat de radio het internet overbelast: radio is toch niet zo veel snelheid?
 
je computer op het werk?? Is er geen bedrijfspolitiek bij je werkgever op het Internet gebruik. Korte berekening, stel dat de radio stream aan 128Kbps gebeurt. Dat is 16KByte/sec --> 960KByte/minuut-->56,25MByte/uur aan bandbreedte van je werkgever die je nutteloos verbruikt. Reken daarnaast dat je waarschijnlijk niet de enige bent die van die bandbreedte gebruik maakt? En misschien heeft je werkgever wel bepaalde instellingen op het netwerkgebruik die dat soort van toepassingen aan banden leggen dmv applicatie controle of QoS (Quality of Service) instellingen?
 
Vanaf het begin heb je eerst.
- Belkin Play N705DB
- Belkin Pre-N Router
- Sitecom Hub
- Computers bedrijf

Rest van de computers doet de radio het wel gewoon, ma bij deze niet. Deze zitten allemaal ook op de sitecom hub.
 
En ik beheer zelf dit netwerk, is maar klein bedrijf. Vandaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan