Traag laden vanaf D schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
327
Hoi allemaal,

Ik heb het probleem dat bijvoorbeeld een spel heel traag laadt die op de D schijf is geïnstalleerd.
Als ik bijvoorbeeld MW3 op de C schijf installeer ben ik als eerste in het spel.
Staat die op de D geïnstalleerd ben ik als laatste in het spel en is het spel al begonnen.

Dit is de Setup:

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Moederbord: ASRock M3A770DE
Geheugenmodule: Team Elite 4GB DDR3-1333 CL9 kit (1.333 MHz)
Videokaart: ASUS EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2
Harddisk/SSD: OCZ Vertex Plus 64GB (de C schijf) (Cache geheugen: 64 MB, leessnelheid: 225 MB/s, schrijfsnelheid: 150 MB/s)
Western Digital Caviar Green 500GB (SATA2, 32MB) (de D schijf) (Rotatiesnelheid 7.200 rpm, Cache geheugen 32 MB)
Voeding: Be quiet! Pure Power L7 530W
OS: Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit NL

Ik heb alle games van de C schijf afgehaald omdat hij dan zo snel vol zit (maar 64GB) dus alles op de D gezet, maar nu laadt alles dus heel traag..

Iemand misschien een oplossing ?

MvG

Joël
 
Laatst bewerkt:
ook niet zo vreemd toch.
Het antwoord staat in je machine overzicht.
je ssd is bijna 10x sneller als je sata.

Tja, de makkelijkste oplossing is je sata vervangen voor een 2e ssd en je sata als 3e schijf evt gebruiken voor backups of andere zaken die geen hoge snelheden behoeven.
 
Ja maar al die andere mensen hebben toch ook niet allemaal een ssd schijf ?
 
kijk eens bij je energie beheer windows heeft hier ook een optie op van harde schijven weet begot niet waarom maar de optie is er ook om hem in slaapstand te plaats als je zelf nooit typt is het probleem daar mee opgelost
 
Nee, maar die hebben hun spellen wss wel op C: staan, waar ook het OS op staat.
 
De western digital Raptor is op dit moment de snelste sata schijf.
600 Gb voor slechts een fractie van een ssd schijf.
 
mijn games staan allemaal op een apparte schijf en dit laatd "like a spark " SATA2 wel het kan natuurlijk wel zijn dat he hdd zij buffer grootte niet zo groot is of de leesnelheid laag is hangt allemaal af van de fabrikant natuurlijk zoek dit even op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan