dv avi naar een ander kleiner formaat zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
3
Beste mensen,

ik ben al mijn Dv bandjes op mijn harde schijf aan het plaatsen. Onbewerkt zijn deze bestanden lastig te bekijken met media player. Denk dat er wat te veel data moet worden ingelezen. Kan ik al deze bestanden niet omzetten naar een formaat wat wel goed door media player wordt gelezen en geen kwaliteitsverlies oplevert.

Ik heb het geprobeerd met movie maker van windows maar die wmv (enige optie) bestanden zijn echt een stuk minder van kwaliteit.

Groet
Jaco
 
ik neem aan dat ze nu het betand avi. zijn (ongecomprimeerd), hier moet een wmp geen moeite mee hebben.
omzetten is altijd kwaliteitsverlies.
 
DV is inderdaad wat hoog in kwaliteit om af te spelen (25 Mb/s) voor veel computers. Je kunt het omzetten naar allerlei formaten, zoals XVID, MP4, DIVX, WMV. Als je er maar voor zorgt dat de resolutie gelijk blijft aan DV-AVi (die is 720 x576 pixels), en de bitrate van het nieuwe bestand minimaal 1500 Kbit is, dan zie je bijna geen verschil met het origineel.
 
let wel !, bij latere bewerkingen kan het na omzetten weer problemen geven
 
bedankt voor de toevoeging djangoleone. Ik bewerk doorgaans in studio van pinnacle. Is er dan nog een formaat wat het beste is?

ook mijn dank aan vandahl.
 
Het bronmateriaal is altijd het beste , in dit geval je avi.
avi is ongecomprimeerd en laat zich het best editen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan