Trage PC + Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Beste helpmij-ers

Sinds een weekje heb ik steeds traag internet, soms valt het zelfs uit, en doet het het 5 minuten later weer.

Als ik nu naar speedtest ga, is de ping 57 ms, de downloadsnelheid 7MB, en de uploadsnelheid iets onder de 1.5MB

Normaal ligt de ping een stuk lager, de downloadsnelheid schiet altijd boven de 25, en de uploadsnelheid gaat ook een groot stuk omhoog.
Ook is mijn PC een stuk trager geworden, stel ik zit op een website en scroll dan naar beneden, gebeurt dit pas 10 seconden later.




Wat ik nu gedaan heb:


- Ik heb al CCcleaner gebruikt, dit werkt niet dus heb ik het verwijderd
-Alle onnodige (openstaande) programma's gesloten en/of verwijderd

Mijn vader heeft de internetprovider gebeld, en ik moest noteren wanneer het internet uitviel.
Verder hebben ze er niets aan gedaan, mijn vader zal morgen dus weer gaan moeten bellen.

Zou het aan mijn PC kunnen liggen? Hij is al weer 3 á 4 (hooguit 5) jaartjes oud.

Speceficaties gedaan door PCwizard in .txt


Bekijk bijlage Video.txt Bekijk bijlage BIOS.txt
Bekijk bijlage Moederbord.txt Bekijk bijlage Processor.txt
Bekijk bijlage Systeemoverzicht.txt

(paar weekjes/maandjes oud, maar de hardware blijft gewoon hetzelfde, core activiteit en temperatuur is nu onbelangrijk sinds de temperatuur nooit zo hoog is)


opnieuw installeren/defragmenteren/formatteren ga ik niet doen, dit heeft ook geen zin aangezien ik dit 4 maanden geleden nog heb gedaan. Het resultaat was gewoon een paar uur verspilde tijd.

Zou iemand mij aub kunnen helpen?

Ik heb realtime scanners (F-SECURE en MSE) die elk op een ander tijdstip scannen.
Deze staan op dit moment gewoon uit (Dus ze zijn niet bezig met scannen), en alsnog als ze bezig zijn is de internetsnelheid ook redelijk normaal.

Op dit moment heb ik zelfs: Ik selecteer een bestand, wil het kopieren (Rechtermuisknop kopieren), zelfs dan is hij 5 seconden bezig met het laden van het superkleine venstertje (ik weet dat je met ctrl+c/v/x/ dat ook kan, maar bijvoorbeeld andere dingen moeten ook via dit venstertje)

Nu lijkt het wel alsof ik op een ouwe windows 95 werkt die een hele website moet laden < Zo voelt het dus

mvg, Lollie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
scan eens met Mbam (link in m'n handtekening).
Evt. in de veilige modus (F8).
Kijk ook of er bij run> msconfig>opstarten geen dubieuze opstartitems staan.
Probeer het volgende eens uit: Start in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot) en kies voor veilige modus met netwerkmogelijkheden. Controleer of het probleem dan ook aanwezig is.
Heb je de pc al eens opengemaakt en grondig schoongemaakt?
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.
 
Laatst bewerkt:
doe eens een volledige reset van de modem, en laat de modem alle gegevens ophalen bij de provider, kan 10 minuutjes duren.
 
Was ik vergeten erbij te zetten,

Wij hebben al tig keer de modem gereset, het werkt niet.
Grondig schoongemaakt, dat is pas ook gebeurd.
MBAM scan ik ook dagelijks, geen problemen daarmee.
 
Nog een vraag: In je systeemoverzicht staat alleen een bedrade netwerkkaart aangegeven. Je gebruikt dus geen draadloos momenteel?
Je kunt proberen de driver voor de bedrade netwerkkaart te vernieuwen: link

Tijs.
 
Nee, hij kan niet eens draadloos, dan moet ik zon usb ding ophangen.
Dat heb ik gedaan en dat werkt voor geen meter, het bereik is slecht, hij hangt alleen maar in de weg (ik kan hem nu niet eens ergens aan ophangen)


Heb die kabel door 't hele huis laten gaan, dusja
 
Nee, ik zou echt geen alternatief willen, hij hoort het gewoon te doen.
 
Driver al geupdate? Zie mijn vorige posting.

Tijs.
 
Nee, er zijn geen drivers beschikbaar, dus ik ben up todate


En t kan niet zo zijn dat, doordat de drivers niet up to date zijn dat hij opeens sloom is.
toch?
 
a. Het hebben van meerdere realtime virusscanners is vragen om problemen. Deïnstalleer er 1 van. [Is hoogstwaarschijnlijk niet de verklaring voor de traagheid, maar je kunt het maar beter geregeld hebben.]
b. Al gescand op trojans etc.? Malwarebytes' AntiMalware en SuperAntiSpyware kan ik aanbevelen om mee te scannen.

Tijs.
 
Was ik vergeten erbij te zetten,

Wij hebben al tig keer de modem gereset, het werkt niet.
Grondig schoongemaakt, dat is pas ook gebeurd.
MBAM scan ik ook dagelijks, geen problemen daarmee.


MBAM scan ik ook dagelijks, geen problemen daarmee.

Niets gevonden dus
Weet 100% zeker dat ik geen virussen heb.
 
En, op dit moment doet mijn PC het gewoon normaal weer.
Zul je zien dat hij zometeen/vanavond/morgen weer sloom gaat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan