Adobe photoshop cs5 vs Adobe photoshop elements 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

cboetens

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
24
Hallo,

Ik weet niet of er al een soortgelijke vraag is gesteld, maar ik ga ze toch maar stellen. Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een spiegelreflex camera. En ja hoor ook ik ben beginnen experimenteren met de camera, en al snel kreeg ik de microbe te pakken. Na een tijdje beelden geschoten te hebben met de camera, vond ik dat ik er meer moest met doen. Mijn vader gebruikt thuis voor al zijn foto's te bewerk adobe photoshop cs5, en die wou ik dus ook gebruiken. Al snel bleek dat ik totaal de vaardigheden nog niet had om al direct met zo'n "heavy" programma te beginnen werken. Nu dacht ik aan photoshop elements 10. Is dit een goed programma voor als beginner met te beginnen? En kan ik als ik genoeg ervaring heb met elements dan gemakkelijk overschakelen op cs5? Of zijn deze twee totaal verschillende programma's?(andere structuur enz.)

Alvast bedankt voor jullie hulp jongens !

Mvg,
Cboetens
 
Ik raad dan liever Adobe Lightroom aan. Speciaal gericht op fotografie. Is ook simpel met importeren hernoemen, verplaatsen en backuppen van je foto's en heeft alle toold ingebouwd om je foto's te bewerken.
Ik beheers photoshop volledig maar geef voor fotografie zeker de voorkeur aan Lightroom
 
Opgelost

Ik heb inmiddels een duidelijk keuze gemaakt, en heb gekozen voor adobe elements. Ik heb er nu al een tijdje met gewerkt , en ik moet zeggen het werkt perfect :D Ik dank grumbkow voor de commentaar. En bij deze is ook deze status opgelost.

Bedankt !
Groetjes,
Cboetens
 
cboetens....je status moet je dan nog even op opgelost zetten.... :) zie rechtsbovenaan in de donkerblauwe balk. Dan leest niet iedereen je vraag nogmaals om er vervolgens achter te komen dat hij al opgelost is..
Fijn dat je zoveel plezier hebt gevonden met elements. Zelf ben ik hier ook mee begonnen. Nu in de grote wereld van de Photoshop...maar er zijn behoorlijk wat photoshop functies te vinden in elements hoor. Dus als je ooit over wilt heb je al een basis. Succes.. enne... ik ben een vrouw. hahahahahaha...;-))
 
cboetens....je status moet je dan nog even op opgelost zetten.... :) zie rechtsbovenaan in de donkerblauwe balk. Dan leest niet iedereen je vraag nogmaals om er vervolgens achter te komen dat hij al opgelost is..
Fijn dat je zoveel plezier hebt gevonden met elements. Zelf ben ik hier ook mee begonnen. Nu in de grote wereld van de Photoshop...maar er zijn behoorlijk wat photoshop functies te vinden in elements hoor. Dus als je ooit over wilt heb je al een basis. Succes.. enne... ik ben een vrouw. hahahahahaha...;-))
Heb nu inderdaad al heel wat plezier gehad met elements! En heb de functies in elements eens vergeleken met die van photoshop en dan besloten om toch nog eventjes bij elements te blijven eer ik naar photoshop trek :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan