Lightworks in combinatie met DaVinci Resolve 9 Lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koetsie

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Berichten
113
Vraagje voor de video-editors onder ons. Met de opensource versie van Lightworks heb ik een video'tje inelkaar geknutseld. Nu weet ik dat je in Lightworks heel goed de kleuren kunt aanpassen, maar omdat ik in de film ook nog wat shaky video heb, wilde ik met de windows versie van DaVinci Resolve 9 Lite eens aan de slag.

Er is echter een probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn filmpje in Resolve geladen. Wie heeft ervaring met Resolve 9 Lite en kan mij uitleggen hoe ik de projectinstellingen goed zet en hoe ik een edit vanuit Lightworks exporteer naar Resolve 9. Ik heb al via het Lightworks forum gelezen dat het in principe mogelijk is, maar er staat niet bij hoe. Op het forum van Black Magic lees ik wel veel verhalen hoe goed resolve 9 wel niet is, maar daar zitten alleen Apple adepten, die met Final Cut Pro werken (Dat schijnbaar naadloos samenwerkt met Resolve 9). Daar heb ik dus ook niet zoveel aan.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:

Projectinstellingen: te importeren materiaal op 25 frames gezet (Standaard DV). Proberen te Importeren met een EDL (gegenereerd vanuit Lightworks en Avid Liquid). Daar krijg ik de melding dat de edl wel goed wordt gelezen en de tijdlijn ook netjes wordt aangepast, maar dat het bronmateriaal (de video) niet te vinden is. Doe ik een batch-import, dan leest Resolve schijnbaar de edl in en maakt het een dpx bestand aan, maar dat dpx-bestand is leeg. Dus ik ben het spoor... even bijster. Voor diegene, die met de suggestie komt, dat je het avi bestand kan inlezen, mag me vertellen hoe, want ik ben er nog niet achter. Volgens mij kan ik alleen via EDL en AAF bestanden importeren (Liquid maakt wel een xml-bestand aan, dat heb ik ook geprobeerd te importeren, maar deze is niet hetzelfde als een door FCP gegenereerd xml-bestand. Lightworks kan AAF bestanden genereren, maar alleen met de pro-versie en die heb ik (nog) niet.
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst :)
 
Ik ben inmiddels verder. Het blijkt dat de video uit Lightworks eerst omgezet moet worden naar Apple's .mov formaat, H2.64 encoded voor HD beeld. Vervolgens kan de EDL ingelezen worden en kunnen de kleuren worden bewerkt.
 
Bedankt voor de feedback :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan