crash Open Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Ik heb Apache Open Office 3.4.1. geïnstalleerd, maar regelmatig crasht dit programma na openen van een document.
Nu komt er steeds een update (java?) van Oracle tevoorschijn met de naam: jucheck.exe. Open Office was eerst toch van Oracle, maar nu niet meer?

Dus: vanwaar de crash en:
wat moet je met deze update doen? Voor het zelfde haal je een virus binnen.

Alvast bedankt.
 
Dat .exe bestand komt bij Java vandaan, Java is nog altijd van Oracle, openoffice hebben ze inderdaad overgedragen aan de Apache groep. Maar, voordat ze dat deden was het gros van de ontwikkelaars al weggelopen naar LibreOffice. LibreOffice was in feite hetzelfde als Openoffice maar doordat ze nu meer ontwikkelaars hebben gaan ligt het ontwikkeltempo daar een stuk hoger. Je zou hun meest stabiele versie (3.5.6) eens kunnen proberen, die is hier te downloaden.
 
OpenOffice.org (of Apache Open Office zoals het tegenwoordig heet) is open source en is dus logischerwijs nooit eigendom van wie dan ook geweest.
Jucheck (Java Update Check) kun je gewoon draaien, wellicht dat daarmee je probleem is opgelost.

Tardis
 
OpenOffice.org (of Apache Open Office zoals het tegenwoordig heet) is open source en is dus logischerwijs nooit eigendom van wie dan ook geweest.
De naam OpenOffice.org was wel eigendom van Oracle, die hebben ze overgedragen aan Apache en dat is ook de reden dat de weggelopen ontwikkelaars met een nieuwe naam moesten komen.
 
De naam OpenOffice.org was wel eigendom van Oracle, die hebben ze overgedragen aan Apache en dat is ook de reden dat de weggelopen ontwikkelaars met een nieuwe naam moesten komen.

Dat dacht ik dus niet, Wikipedia bijvoorbeeld vermeldt:

Tot aan de overdracht aan Apache heette het softwarepakket OpenOffice.org vanwege een handelsmerkconflict met een aantal internationale bedrijven dat de naam "Open Office" al eerder gebruikte. Onder andere in de Benelux was deze naam al in 1999 in gebruik door een bedrijf dat automatiseringsoplossingen op basis van Linux en opensourcesoftware levert. Sinds maart 2000 is "Open Office" door dit bedrijf als merk geregistreerd bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom. Met de overdracht door Oracle aan Apache luidt de naam dus Apache OpenOffice.

Tardis
 
Dat dacht ik dus niet, Wikipedia bijvoorbeeld vermeldt:
Ik zei ook OpenOffice.org, niet Open Office :), dat was niet alleen het adres van de site maar ook de naam van het product, inderdaad omdat de naam openoffice al bezet was.
 
Heb nu LibreOffice geïnstalleerd, maar die JAVA update van Oracle verschijnt nog steeds. Ik negeer die update, of moet die alsnog geïnstalleerd worden?
 
Dat staat los van Open/LibreOffice. Ze maken wel wat gebruik van Java, maar Java blijft gewoon een losstaand programma. Die update kun je gewoon installeren (nu komen ze voor Java nogal vaak met updates dus je hebt goede kans dat hij volgende week weer opnieuw gaat zeuren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan