Waar filters voor Lightroom 4.1 installeren en hoe gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
51
Hallo ik heb een vraagje;

Ik heb gisteravond Lightroom 4.1 geinstalleerd op mijn laptop en een beetje mee lopen spelen.
NU moet ik zeggen ik ken het programma niet en gebruik al jaren Paint Shop Pro.
Dus ben echt geen nitwit hahaha.
Maar dit progje werkt heel anders dan mijn vertrouwde Paint Shop waar ik mijn foto's mee bewerk.
Na het importeren van de foto wil ik graag de foto verkleinen en diverse filters gebruiken, zoals ik gewend ben.
Ik heb ook een mooie HDR-filter gedownload die ik graag wil gaan gebruiken.
Het is een .lrtemplate en ik heb hem in de installatiemap onder templates gezet.
Is dit goed? Zo ja waar zit dan de optie filters gebruiken als ik de foto wil bewerken want ik ben er nog niet achter..:(
Zie btw nog geen enkele filter in het menu.
Zie ik iets over het hoofd? En waar kan ik nog meer mooie filters downloaden voor Lightroom 4.1?

Bedankt vast.............!!:thumb:
 
Niet alle externe filters kun je gebruiken; deze zouden het volgens Adobe in ieder geval moeten doen. Resizen zit er (gelukkig) niet meer in; Lightroom is in tegenstelling tot PSP (waarvan de laatste p niet echt van toepassing is) een Workflow programma; beeldbewerken doe je op het volledige beeld, en niet op een verkleind exemplaar. Dat levert alleen maar verlies op. Verkleinen is een onderdeel van de Export stap. Daar vind je dus de resize opties: als je het kant-en-klare beeld gaat exporteren.

Externe filters vind je overigens in het menu Foto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan