Afbeeldingen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het werkt. Met kleine aanpassing in de padverwijzing.
Alweer dank!
 
Mag ik nog eens iets vragen over het veld "plantafbeelding"?

Code:
Private Sub Form_Current()
    If Not Me.Plant_afbeelding & "" = "" Then
    On Error Resume Next
        Me.Afbeelding69.Picture = CurrentProject.Path & "\Plantimages\" & Me.Plant_afbeelding
    Else
        Me.Afbeelding69.Picture = ""
    End If
    End Sub

Nu moet ik zorgen, als ik dit veld invul, dat het precies overeenkomt met de image naam. Daarbij vul ik de naam in feite ook nog dubbel in.
Je zei een aantal vragen terug dat er iets was met de functie DIR. Ik neem aan dat dit iets is waarmee je rechtstreeks in de afbeelding map je image kunt selecteren.
Kun je me uitleggen hoe ik dit aanpak?
 
De DIR opmerking was omdat ik de indruk had dat je een afbeelding middels een keuzelijst wilde laten kiezen, en dat je code zocht om die keuzelijst te vullen. Dat blijkt niet zo te zijn. Je kunt wel met een simpele procedure een FileDialog venster gebruiken om een map of een bestand te selecteren, dat je dan in het veld opslaat. Daar kun je deze procedure voor gebruiken:

Code:
Function GetPicture() As String
'Code voor Late Binding
Dim vPic As Variant, tmp As Variant
Dim fd As Object
    
    ''Set fd = Application.FileDialog(4)        'Bladeren voor een MAP
    Set fd = Application.FileDialog(3)          'Bladeren voor een FOTO
    With fd
        .AllowMultiSelect = False
        .Title = "Kies een afbeelding..."
        .Filters.Add "Images", "*.jpg; *.jpeg; *.png", 1
        .Show
        vPic = .SelectedItems(1)
    End With
    If vPic = False Then
        GetPicture = ""
    Else
        tmp = Split(vPic, "\")
        GetPicture = tmp(UBound(tmp))
    End If
    
End Function

De functie leest één bestand in, en zet dat in de functievariabele GetPicture. Die procedure kun je dus aan een keuzelijst hangen, of met een knop opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga ermee aan de slag! Ik ga hem onder een knop plaatsen!

groet, Remco
 
Kan de vraag op Opgelost.... En dat ruim voordat we de 100 berichten hebben gehaald :D
 
Ik ben bang dat ik toch nog wel wat vragen heb! Mag het dan onder een ander kopje?
 
Als je vragen nog steeds betrekking hebben op het onderwerp, dan mag je natuurlijk doorgaan. Maar of dat de leesbaarheid van de topic ten goede komt? Denk eens aan de nietsvermoedende bezoeker van het topic die vooraan begint met lezen.... Ik zou toch eerder een nieuwe topic starten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan