Poll,wat is jouw favorite versie van linux?

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
255
wat is jouw favorite versie van linux?
en waarom?

voor de gene die niet precies weten wat ik bedoel:
naam -
soort -
waarom -

onder naam zet je de naam, bijv. ubuntu
onder soort zet je de soort, bijv. gnome, unity of kde
onder waarom zet je waarom dit je favorite linux versie is

bedankt ^^
 
Ubuntu, voor een simpele opzet, en je wil gewoon dat hij stabiel blijft draaien zonder al te veel gedoe. Ik gebruik op dit moment Elementary OS Luna, die heeft de Pantheon Shell.
 
Ik ben sinds 2007 bij Ubuntu blijven hangen naar experimenten met Fedora, Mandrake en Suse. Het was de makkelijkst te installeren distro op mijn computer destijds. Erop draait gnome, omdat ik die al bij Fedora had. Met KDE wordt ik niet echt warm. Voor de rest vindt ik LTS heel handig, never change a winning team.
 
Ik ben een Linux gebruiker sinds 1995: nu gebruik ik eigenlijk prive alleen maar Archlinux. Waarom ? Omdat het snel en erg flexibel is. Geen allemansvriend want je zult moeten editen, lezen en zweten :)
 
naam - ubuntu
soort - KDE
waarom - Deze kan ik helemaal naar mijn hand zetten, thema's aanpassen.

Ik was Windows onder XP al zat i.v.m. alle virusssssen/trojanen/malware. En nu al heel wat jaartjes een Kubuntu gebruiker.
 
Naam - Linux Mint 13 icm Cinnamon
Waarom - omdat het gewoon soepel loopt en ik Unity van Ubuntu niets vind, En omdat ik al sinds Mint 9 "verliefd" op Mint ben geworden. En omdat ik nogal lui ben aangelegd, omdat de DVD van Mint alles al in zich heeft, codecs en zo. Hoef ik na installatie niets meer te doen,m behalve mijn eigen proggies te installeren en wat ik verder nog wil veranderen. Maar dat is eigenlijk zeer weinig.

Op mijn werkpc staat:
Naam - Xubuntu
soort - XFCE
Waarom - omdat die lekkerder loopt dan Mint en dat komt vanwege de hardware. Maar ben uiterst tevreden met Xubuntu hoor!
 
Opensuse KDE.
Waarom Opensuse? Voornamelijk vanwege de goede hardware-ondersteuning, bij andere versies van Linux was er altijd wel iets dat niet werkte.
Waarom KDE? Omdat je het redelijk goed aan kunt passen naar je eigen wensen.
 
Naam - Linux Mint 13
Link:linuxmint.com
Soort: KDE

Waarom: nooit geen virussen en lijkt veel op windows
 
naam: crunchbang http://crunchbang.org
soort: openbox (en heb er XFCE bijgezet)
waarom: gebouwd op Debian. ken geen andere distro die zo compact, compleet en 'snappy' is
 
Mijn favoriete Linux is Fedora, daar ik redelijk veel diskruimte heb, heb ik alles wat op de DVD stond geinstalleerd. Fedora komt met dagelijks updates, Centos is voor wetenschappelijke doelgroepen, niet meer zo gauw upgrades, Fedora en Centos zijn freebees van Redhat Linux, Redhat zit met zijn Enterprise Linux hele maal op de commerciele toer.
Het systeembeheer is anders dan Ubunti. Ubunti wordt veel in europa gebruikt.

Ik heb een internet provider, ik doe alles met WiFi, maar doe geen ingewikkelde zaken via de provider. Heb ook windows 7 op dezelfde disk met double boot van Fedora.


Vink
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg het advies om ubuntu te gaan gebruiken maar na 3 installaties die een heel trage linux opleverde ben ik overgestapt op Centos. Ik werk vooral met de minimal en breid dan uit nagelang ik nodig heb. soms met gnome, soms niet.
 
ik vind zelf linux maya Cinamon fijn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Linux versie: Ubuntu en dan de LTS versie. De normale versies bieden namelijk beperkte ondersteuning en bevatten veel bugs.
Desktop environment: tot nu toe Unity. Maar ik ben nog een beetje aan het zoeken. KDE, GNOME en XFCE spreken met tot nu toe nog niet echt aan. KDE is te zwaar en niet zo mooi, GNOME heeft geen mooie knoppen en XFCE is lelijk. Unity lijkt een beetje op een launcher van een mobiel. Dat vind ik wel mooi.

Het mooie van Ubuntu is dat het lage systeemeisen heeft. Ik heb Ubuntu op mijn Pentium 4 draaien (zie 'Mijn systemen' in mijn profiel en dan bij 'PB Imedia' voor de specificaties) die aangesloten zit op mijn 32 inch full HD tv van LG en het loopt als een zonnetje :D (zie mijn tweet voor een foto: klikkerdeklik!).
 
@bassie9

Ben blij dat het goed werkt, alleen is Ubuntu (met Unity) een vrij zware distributie, dus ben blij dat het nog goed draait, ik zou voor een lichtere variant gaan op zulke hardware.
Nou ik ben het niet eens met: KDE en XFCE zijn lelijk. Xubuntu is vrij lelijk out of the box, maar kun je helemaal configureren, maarja dat kunnen de Unity gebruikers van tegenwoordig niet :(

Veel plezier met Linux :thumb:
 
@lord4163

Klopt, Unity kun je niet tot nauwelijks configureren :(. Ik hoop zelf dat Canonical hier nog wat aan verandert.
 
Ik gebruik op het moment linux royal en dan de cinnamon variant. Vind dit er mooi uit zien maar op mijn pc best wel zwaar draaien. Ben op mijn laptop nu netrunner KDE aan het uitproberen, deze draait best wel lekker soepel. Heb op mijn pc deze gedraaid als een live sessie en alles werkte snel zelfs vanaf een dvd. Denk dat ik de komende week netrunner KDE ga installeren op mijn pc.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan