Foto's kwijt wist het niet pas ontdekt na 6 maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

moederke

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
10
Het is zoals de titel zegt.

Kort uitgelegd

In januari is ons eerste kindje geboren en zoals je altijd doet foto's trekken!
Na langen tijd ruzie in de familie en wat doen ze mijn foto's van facebook kopieeren.
En dan bij een onbekende aan de muur de foto's hangen.
Ik heb dan de foto's een watermerk gegeven ik had de originele foto's nog.
Ze hebben dan bij ons binnen gezetten en de foto's verwijderd.
Heb enkel nog waar een watermerk opstaat.

De foto's zijn niet meer terug te vinden maar ze hebben wel op de geheugen kaart gestaan van het foto toestel.

Is er geen manier voor het kaartje te "kraken" zo dat we onze foto's terug krijgen.
Want het zijn zeer belangrijke foto's voor ons de geboorte van ons kindje.
 
al gedaan zonder succes!:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk heb je de kaart nadat alles gewist was alweer een aantal keren gebruikt.
Dan wordt het idd lastig (misschien onmogelijk) om het vterug te halen.

Groeten Marcel
 
ja ik nam foto's en zette ze dan op de pc,
nu in augustus ontdekt dat ze van de pc verwijderd zijn.
Kan ik de kaart ni kraken met een programma zodat we toch nog onze foto's terug vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik al zei:
Wanneer je na het verwijderen van de foto's de kaart (veelvuldig) hebt gebruikt dan is de kans groot dat ze definitief weg zijn :(

Misschien weet iemand anders nog een beter/ander programma waarmee je verwijderde bestanden kunt redden.

Groeten Marcel
 
@moederke,

Welkom op helpmij

Je hoeft niet steeds te quoten scheelt ruimte en wordt het geen dubbel op topic en we zijn hier allemaal vrijwillig dus enig geduld is gewenst


Misschien gezien de ernst dat je toch beter een professioneel bedrijf kan inschakelen
 
Laatst bewerkt:
Als je in aug. merkte dat ze op de pc weg zijn, is de kans alsnog heel erg klein als je daar met recuva aan de slag gaan.
Hoe grrot de kans is dat je iets er van kan terug halen, acht ik alsnog nihil.
Je hebt nl niet verteld dat je recuva hebt laten scannen op de hd(s) van je pc.
 
TS vertelde dat de foto's op de geheugenkaart van de camera hebben gestaan en dat ze daarvandaan ook zijn verwijderd.

Groeten Marcel
 
heb recuva geprobeerd met de kaart te scanne en nu ben ik de pc aant scanne in hoop van zegen :rolleyes:
 
En je backup dan, beschik je daar niet meer over?

(in de hoop die ik altijd heb dat je niet zegt dat je geen backup hebt gemaakt....) :(
 
ik HAD een backup maar die is ook weg.
Ik had mijn foto's dubbel met watermerk en zonder watermerk.
Ze hebben hier in huis binnen gezetten en alles van foto's verwijderd van de pc.
Ik heb enkel nog de foto's met watermerk. Gemaakt in watermark studio.
 
recuva gedaan over heel de pc geen resultaat.
Moet iets hebben om heel de kaart te kunnen recoveren
 
Ze hebben hier in huis binnen gezetten en alles van foto's verwijderd van de pc.

Denk dat je 1. beter op de pc met een recovertool kunt gaan werken (meer beschikbaar en grotere vindkans mogelijk) en 2. diegene die je foto's heeft verwijderd ook verwijderen....
 
welk programma moet ik er dan voor gebruiken ik heb van alles al geprobeerd
 
Ok, ik begrijp de ernst van de zaak, maar gezien de voortgang wil ik even toch een andere benadering voorstellen:

Je hebt naar wat ik lees & dus aanneem alle foto's maar met watermerk. Maak daar eerst even twee aparte reservekopieen van, het liefst op externe datadragers (bv. hardeschijf plus CD/DvD).

Open daarna een van de foto's uit een van de reservekopieen met hetzelfde programma waarmee je het watermerk hebt aangebracht, & probeer daarin eens dat watermerk weer te verwijderen.
Lukt dat, sla de herstelde foto weer apart op.

Mogelijk zit er ook een mogelijkheid om in batchverwerking alle foto's in een bewerking van het watermerk te ontdoen.

Eerste oplossing op fora zoals dit is uiteraard recovery-tools zoals Recuva, & in praktijk werkt dat meteen de eerste keer, of anders niet.

Dan is het belangrijk om vooral niet door te gaan met toch te proberen het te herstellen.

Afhankelijk van hoe belangrijk het is, verwijs ik in dit soort gevallen, als het mij de eerste keer niet lukt, door naar Norman Data-Recovery:

http://www.norman-datarecovery.nl/werkwijze.html

Het beste is om ze eerst even te bellen, waarschijnlijk willen ze bij voorkeur de hardeschijf mogelijk de hele computer. Initieel vooronderzoek voor de offerte kost ongeveer 300 Euro (maar daar kunnen ze vaak al een heleboel voor doen!).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan