dane-elec so speaky HDMI+ updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
Sommige opnames (films )kan ik niet op mijn tv zien terwijl ik ze op mijn computer wel zie.
Als ik op mijn harde schijf de film zet slaat hij deze gewoon over en gaat naar de volgende film.
Nu heb ik me laten wijsmaken dat ik mijn harde schijf moet updaten (iets met een codec of zoiets)
Kan er me iemand uitleggen hoe ik dat moet doen en waar (een link indien mogelijk )??
Alle hulp is van harte welkom daar ik echt een leek ben en er niets van ken.
 
Je ziet de films wel met de (windows) mediaplayer op de computer, maar niet met de So Speaky op je TV? Daar kun je niks aan doen, in ieder geval niet een codec op je harddisk zetten :)rolleyes:). Die SoSpeaky kan alleen een aantal vaste formaten afspelen. Mediaplayer-software op een computer met codecpack kan altijd meer formaten aan. Er is wel een firmware-update voor de So Speaky, maar daarmee kun je (dacht ik) niet meer video's zien.

De enige oplossing is je films omzetten naar een formaat dat de So Speaky wel aan kan. Dat kan bijv. met het programma 'Format Factory'. Een ander programma, Gspot, geeft 'technische' informatie over je films. Zo kun je bekijken wat voor codecs en resoluties wel worden ondersteund door de So Speaky, en met die gegevens de films die het niet doen omzetten mbv Format factory.


http://www.danedigital.com/mp-HDD/sospeakyhdmi_eng.html
http://www.formatoz.com
http://www.headbands.com/gspot/
 
hoe moet ik dat doen om de firmware-update voor de So Speaky HDMI+ up to daten(liefst zo gemakkelijk mogelijk uitleggen ?
er zit ook nog een kleine schijf bij mijn hard-disk,heb ik die nodig?
heb het al gezegd,ik ben werkelijk een leek op gebied van computer,hard-disk,etc...heb er nooit geen les voor gekregen of gevolgd

SORRY:eek::eek::eek:
 
Als je een leek bent op computer gebied, zou ik niet aan een firmware update beginnen. Als er wat mis gaat -die kans bestaat- kun je het hele apparaat niet meer gebruiken. Zoek in ieder geval uit wat die firmware update precies inhoud (contact de support, het staat dacht ik niet op de website). Als je toch de firmware wil updaten, er zit een gebruiksaanwijzing bij de download. En kijk even welke versie je nu hebt, misschien is het al de laatste..

Uit de FAQ:



4. Mijn SO SPEAKY kan sommige video- of audiobestanden niet lezen en op mijn tv weergeven. Hoe komt dat?
Controleer of de bestanden een van de formaten hebben die in de gebruiksaanwijzing zijn vermeld:
MPEG1/2/MPEG4.XVID.DIVX.VCD.DVD (*.mpg; *.mpeg; *.dat; *.avi; *.vob; *.ifo).

NB: Veel mensen denken dat alle AVI-bestanden hetzelfde zijn en altijd kunnen worden afgespeeld, maar in feite zijn veel bestandsformaten (zoals *.mpg; *.mpeg; *.dat; *.avi; *.vob; *.ifo) niet meer dan containers voor het transport van video/audiogegevens die op hun beurt met allerlei codecs gecodeerd kunnen zijn.
Controleer of het mediabestand is gemaakt met een van de volgende codecs: MPEG1/2/MPEG4.XVID.DIVX.VCD.DVD.
Op internet vindt u gratis software waarmee u kunt uitvinden met welke codec(s) een bestand is gemaakt.

6. Hoe zie ik welke firmware mijn SO SPEAKY momenteel gebruikt?
U kunt de firmwareversie van uw multimediaschijf opzoeken door het hoofdmenu op uw tv te tonen. Druk op >>| en vervolgens op >> (achter elkaar). De naam van de versie verschijnt aan de onderkant van het scherm.
 
zou het mogelijk zijn in een stappenplan uit te leggen hoe ik formatfactory juist moet gebruiken?
Heb naar het filmpje gekken maar werd er niets wijzer van:eek::eek::eek:
 
Ik zou wel willen, maar ik zit op een Mac, en dit program is alleen voor Windows.
Maar het is echt heel makkelijk, op Youtube staan ook veel filmpjes waarop het wordt uitgelegd.
Deze bijvoorbeeld, http://www.youtube.com/watch?v=w6v2ZbB1QdI Vanaf 1.28 wordt verteld wat je moet doen. Kies hier wel voor "all to avi" (niet voor wmv).

Onder de 'setting' knop zie je wat extra keuzes. De So Speaky kan geen HD video af spelen. Als je HD wil afspelen moeten de afmetingen worden verkleind; dat kun je via deze knop doen. Breedbeeld HD films moet je in dat geval verkleinen naar 720 x 404.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan