DVD naar harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
222
Wil een zelf gemaakte DVD (pinnacle) naar de harde schijf kopieren.
Geprobeerd met eenvoudig kopiëren, met behulp van DVDDecrypter en met behulp van DVDShrink. In alle gevallen krijg ik van die ene DVD, vier filmpjes in VOB-formaat plus nog kleine bestanden als TS.BUP of IFO. Mogelijk doe ik iets verkeerd.
Is er een programma dat één op één kan kopiëren?
Dank bijvoorbaat.
 
In alle gevallen krijg ik van die ene DVD, vier filmpjes in VOB-formaat plus nog kleine bestanden als TS.BUP of IFO.

Dat is nu eenmaal de DVD layout. Een DVD bestaat altijd uit meerdere bestanden van verschillende types.
Naar welk formaat zou je dat willen hebben als je er 1 bestand van wenst te maken?
 
Ga met edmoor mee, al deze files behoren bij elkaar en horen allen in de map VIDEO_TS te staan
 
Even edmoor's verhaal uitgebreid: Die .vob bestanden zijn altijd max. 1 GB / stuk. Dus je film wordt 'opgesplitst' in 4 delen, waarvan 3 stuks 1 GB zijn en 1 de rest wat overblijft.
Dus als het 1 film betreft zijn die verdeeld over 4 bestanden. Als je vraag dus was of er van 1 film 4 films worden gemaakt, dan klopt dat niet.

Tijs.
 
Had gedacht de hele DVD in MPEG formaat te kunnen kopiëren; dus als één bestand. Een eventueel ander formaat is te converteren.
 
Maar het is dus wel mogelijk om er 1 bestand van de maken die de complete film bevat.
Mijn vraag aan TS is dus in welk formaat hij dat wil hebben.
De DVD layout met het menu bestaat dan niet meer, tenzij je er een ISO van maakt.
Maar dan blijft het dezelfde DVD layout, alleen dan ingepakt in een image.
 
Laatst bewerkt:
Had gedacht de hele DVD in MPEG formaat te kunnen kopiëren; dus als één bestand. Een eventueel ander formaat is te converteren.

Zoek maar eens met Google op dvd 2 mpg.
Er zijn veel programma's die een DVD layout naar MPG kunnen converteren.
 
Ik weet niet waarvoor je hem op pc wilt hebben, indien je hem gewoon af en toe aan mensen wilt laten zien op jou (kleiner) pc-beeldscherm dan zou je er voor kunnen kiezen om een kleiner formaat ervan te maken, avi ofzo.. Neemt minder plaats is en je hebt 1 bestand.. Ik gebruik er zelf handbrake voor, stream vanaf de pc naar mijn tv en heb prima beeld..

Edit.. in de tijd dat ik dit bericht schreef is er nog gereageerd.. indien je mpeg wilt hebben raad ik je dus aan om handbrake te downloaden http://handbrake.fr/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan