Avi speelt geen beeld meer af via usb op tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hoi,

Ik heb een Salora 19LCD 4005D tv. Om via usb films of series te kijken converteerde ik ze altijd met Freemake Video Converter naar Avi en dan speelde de tv het goed af. Nu heb ik opeens geen beeld maar wel geluid! Ik heb het geprobeerd om op mijn andere lcd tv af te spelen en daar doet het beeld en geluid het wel allebei. Een ander avi bestand wat al op de stick stond en die ik niet heb hoeven converteren doet het wel op die Salora! Ligt het nu aan mijn tv of moet ik een ander programma gebruiken om te converteren? Of moet ik een andere instelling gebruiken in Freemake? Ik snap er niks meer van!
 
AVI is een container geen formaat. Meestal als je geen beeld hebt maar wel geulid is de gebruikte codec in de container niet ondersteund.

Kijk even of de inhoud van de twee avi's van dezelfde codec is. Meestal wordt mpeg-2 wel ondersteund door TV's, maar een file met een AVI extensie is niet per se mpeg-2. Mogelijk heb je in freemake een andere codec geselecteerd (per ongeluk).
 
Bedankt voor je snelle reactie! Hoe/waar kan ik checken of de codec gelijk is of niet?
 
met het programma GSPOT ( http://www.headbands.com/gspot/ ) kun je zien wat voor codec erin zit. Er zijn ook alternatieve programmatjes die dit kunnen.

Hoe je dit eventueel in kunt stellen in freemake weet ik niet, daar ik het programma nooit gebruik
 
Hoi, dat was idd het probleem. Op de een of andere manier stond de codec anders. Met de codex op xvid werkt het weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan