.CDA naar .mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Heb inmiddels heel veel geïnstalleerd en nagezocht, maar nog steeds niets geschikts/werkends gevonden om een .cda bestand succesvol om te zetten naar .mp3.

Iemand een actuele tip voor moi? :rolleyes:
 
Als je de originele cd niet meer hebt gaat het je niet lukken
CDA bestanden zijn namelijk een soort snelkoppeling naar het daadwerkelijke muziek bestand en bevat dus geen audio.

Heb je de originele cd nog wel dan kun je met bijvoorbeeld http://www.audiograbber.org/
 
Laatst bewerkt:
Excuus, dacht dat ik goed zat :eek:

Heb de Cd met het bestand wel, maar ligt op een andere lokatie en daar kom ik deze week niet meer...
WMP brandt naar CD meen ik. Dus dan kan ik dat ev. weer omzetten (bijv. via Freemake audioconvertor)?
 
Bij instellingen van WMP kun je instellen hoe er geript moet worden (en welk formaat).
Maar orgineel CD (waar de .cda naar vewijst) moet wel in de CD speler zitten.
 
Ok, daar loop ik nu dus even vast. Helaas. Moet ik 'm maar ophalen deze week.
Toch vreemd als het bestand gewoon op de comp staat en af te spelen is.

Had ook al AltCDAtoMP3 Convertor geïnstalleerd. Deze tools hebben dus geen zin? (bij mij werkt e.e.a. i.i.g. niet).
 
"Toch vreemd als het bestand gewoon op de comp staat en af te spelen is." :shocked:
Dan staat ie dus ook op je computer. (Altans het bestand waar hij naar linkt.)
Als je de .CDA selecteerd en dan met rechte muis klikt en dan vervolgens eigenschappen wat staat er dan?
 
Je hebt helemaal gelijk, dat kan niet. Ik heb me dan ook behoorlijk vergist op een of andere manier.
Het project op de comp viel niet af te spelen.

Overigens vind ik het wel vreemd (werk er verder zelden mee) dat een los bestand op een CDrom zich als een snelkoppeling laat kopiëren.
 
Inmiddels de CD met bestand opgehaald, geript in WMP, geklikt op 'ga naar bestandslokatie' (o.i.d.) maar geen enkele reactie.
Wat een moeizaam gedoe!

edit: met dank voor de zeer heldere link. Vooral dit punt:
(it is a virtual file that can be read by Windows software, but is not actually present on the CD audio media)

Ondertussen ben ik er nog steeds niet... :confused:
 
Laatst bewerkt:
Thx. BB, ik ga lezen hoor. Eng. geen probleem.

Net even gekeken, 2e link was al overduidelijk. Even in de opties van WMP kijken en ik zag waar het bestand was opgeslagen na rippen.
Moest wel in WMP eerst naar klassieke weergave, dan krijg je ook de menu's te zien. Die miste ik eigenlijk dus, vandaar de onduidelijkheid.

Dank weer iedereen en opgelost dus, ik kan weer verder :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan