Silvercrest en Pinnacle niet leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Ik heb de Silvercrest camera van de Lidl en heb gefilmd, maar als ik de film wil inlezen in Pinnacle krijg ik een foutmelding.
Hetzelfde gebeurd in een recente DivX speler.
 
Danny, het gaat erom, dat ik een film in Pinnacle HD14 wil kunnen inlezen en bewerken.
Misschien is het soort bestand wat uit de camera komt te nieuw voor Pinnacle, hoewel die software up-to-date is bijgewerkt.
Ik heb de camera een poosje zomaar laten draaien in de huiskamer en heb de geheugenkaart met film daarna in mijn laptop gestopt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo bmwpiet,

Wat ik bedoel is dat je kan proberen of het filmpje met vlc player het wel doet. Is dat het geval dan moet je je encoders updaten of toevoegen.

Gr. Danny
 
Klopt

In VLC en Mediacenter werkt het filmpje, dus even zoeken, wat er met Pinnacle is, die is namelijk bijgewerkt.
Ik begrijp niet, welke encoder ik dan nog mis.
 
Als ik de foutmelding van Pinnacle "fout bij openen videobestand" intik bij de Knowledge-base krijg ik maar twee antwoorden, waar ik niets aan heb.
Stand van zaken nu, begin februari.

Als ik een DivX filmpje, gemaakt door de Silvercrest HD camera wil inlezen in video-bewerkingsprogramma`s dan lukt dat niet altijd.
Wat heb ik: Windows Live Moviemaker, Cyberlink Power Director, ArcsoftTotal Media HDCam (geleverd bij de camera??) en PinnacleHD14 (ooit gekocht).

Bij Cyberlink krijg ik een melding voor een H264 upgrade a € 50,-.

In TotalMediaCam werkt de film wel, maar de mogelijkheden van Total MediaCam zijn beperkt. Kan alleen films samenvoegen en uploaden naar internet.

Live MovieMaker: geeft een foutmelding, dat het bestand beschadigd zou zijn. Er wordt verwezen naar een MS Windows website over codecs.

hier de beschrijving van Microsoft. Het komt erop neer, dat een AVI film, waar het hier om gaat, een Verzameling van codecs en ongecomprimeerde gegevens is.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Codecs-frequently-asked-questions
 
Ik heb de film afgespeeld in Win Mediaspeler met bij opties van Mediaspeler het "Codecs automatisch downloaden" vinkje aan.
Nu zouden alle Codecs op mijn PC moeten staan. Ook heb ik het K-Lite Codec pack al een tijd op mijn PC.

Een website van Silvercrest voor ondersteuning is er niet (meer).
Als je Lidl belt over de camera, dan krijg je een e-mail adres van Targa in Duitsland. Dat heb ik gedaan, omdat de bijgeleverde geheugenkaart ook problemen gaf. Ik krijg nu een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Helaas: nog steeds de mededeling, dat het een indeling is, die niet door Moviemaker gelezen kan worden...
 
gewoon de "pinnacle h264 codec" codec installeren
Pinnacle herkent niet "zo maar geinstalleerde codecs" deze moeten in pinnacle verweven worden, volgens mij kun je die tegen betaling downloaden.
Kijk anders eens bij de forums bij pinnacle.
Wel raar is het dat het programma dat je bij de camera megeleverd kreeg dit niet kan lezen.
 
Pinnacle is overgenomen door Corel en ondersteund HD 14 niet meer, zie ik op hun website. Programma is daar nergens meer te vinden.

HD cam werkt WEL, alleen mogelijkheden van prgr. zijn beperkt.
 
Pffff, Het probleem lijkt opgelost. Na het inlezen van de film in Arcsoft Total Media Cam (bijgeleverd bij camera) heb ik er eens een AVCHD film van gemaakt. (knop onderaan van scherm). Nu herkent Studio14 het wel en leest het in.
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan