UPC Modem en router aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabukid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
887
Beste helpers,

Ik heb jullie hulp nodig en zit met de volgende thuissituatie:

Ik heb internet van UPC en heb dat in de meterkast direct met de "coax" op de bijgeleverde witte thompson (wifi) modem aangesloten. Let wel; de wifi die hier op zit heb ik niet in gebruik, de 2 antennes heb ik er bewust niet opgeschroeft en de wifi uitgeschakelt.
Nu heb ik via de LAN-poort van de thompson modem een UTP-kabel naar boven lopen die aangesloten is op de WAN-poort van een linksys E2000 router.
Op deze linksys router is dmv een UTP-kabel desktop PC aangesloten (LAN). Tot op heden heb ik alleen de wifi van de linksys router gebruikt voor draadloos internet.
Nu wil ik beneden een sterker wifi signaal hebben omdat dit niet best is. Kortom, ik wil mijn wifi dekking vergroten. Dus ik wil ook de wifi mogelijkheid van de UPC Thompson modem erbij gaan gebruiken.
Mijn vraag is; is dit wel mogelijk 2x wifi in 1 netwerk, en zo ja, hoe kan ik dit het beste doen? Of is het beter een zogenaamde repeater te gebruiken?
Ik wil de thuissituatie verder hetzelfde houden.

Ik ben maar een leek op dit gebied. Kan en wil iemand mij in gewoon Nederlands opweg helpen!?
Heb naar oplossingen gezocht en ook een aantal gelezen maar begrijp niet helemaal of dit ook de oplossing voor mijn situatie is.

Het UPC thompson modem is (op dit moment) te benaderen via 192.168.0.1 en de linksys router is te benaderen via 192.168.1.1

Alvast mijn hartelijke dank voor uw respons!


Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Wat jij wilt is denk ik wel mogelijk.
De wifi van de modem inschakelen, die als netwerk 1 gebruiken, de utp blijft gewoon werken.
De linksys op de utp en een eigen ssid aanmaken met aparte bijbehorende key, als 2e netwerk.
Zo heb je twee netwerken binnen 1 netwerk:p
Op de draadloze apparaten kan je beide netwerken ingeven, waarvan 1 als hoofd en de tweede als alternatief, of andersom, naar gelang je het beste verbinding krijgt.
 
Beste Jackall,

Dank voor je reactie! :thumb:

Kan ik dan via bijvoorbeeld mijn wifi laptop de apparaten, zoals een printer in het netwerk benaderen, en mappen delen etc.?
Zou het dan niet 1 netwerk moeten zijn/lijken?
Ik heb op de desktop PC een printer aangesloten (zit geen USB aansluiting op de linksys router voor netwerkgebruik, dus de pc moet aanstaan) en wil vanaf de laptop ook de printer kunnen gebruiken.

Wat is dat SSID precies? En kan dat niet hetzelfde zijn als die van de router, of geeft dat conflicten/moeilijkheden?

Alvast bedankt respons van jou en/of anderen!


Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
aangezien ik niet zo vertrouwd ben met Nederlandse providers ff volgende stomme vraag; is die Thomson effectief een modem of een modem met routerfunctionaliteit?
 
aangezien ik niet zo vertrouwd ben met Nederlandse providers ff volgende stomme vraag; is die Thomson effectief een modem of een modem met routerfunctionaliteit?

Beste Contrazoom,

Excuses voor mijn wat late reactie!
Het is een modem en router in één. Hij "moduleert" en "demoduleert" en het heeft de functionaliteit om meerdere netwerken met elkaar te verbinden en te kunnen schakelen.
Kan je me verder helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Wat jij wilt is denk ik wel mogelijk.
De wifi van de modem inschakelen, die als netwerk 1 gebruiken, de utp blijft gewoon werken.
De linksys op de utp en een eigen ssid aanmaken met aparte bijbehorende key, als 2e netwerk.
Zo heb je twee netwerken binnen 1 netwerk:p
Op de draadloze apparaten kan je beide netwerken ingeven, waarvan 1 als hoofd en de tweede als alternatief, of andersom, naar gelang je het beste verbinding krijgt.

SSID is natuurlijk de naam die je geeft aan je draadloze netwerk. Ik zit altijd met die afkortingen en termen.
Heb je nog een aanvulling of tip hoe er één netwerk van te maken?

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan