Buffalo NAS niet benaderbaar vanuit windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleurtje1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
14
Ik heb een livestation NAS van buffalo. van de 1 op de andere dag was deze niet meer zichtbaar op mijn windows 7 32 bit PC. Via mijn MAC is die gewoon te benaderen.

Ik zie de NAS wel bij >computers staan maar als ik daar op klik zegt die

"kan netwerkpad niet vinden"

ik heb al van alles geprobeerd maar niets lukt (statische IP, iets met adapter instelling). wie kan mij vertellen wat er fout gaat.

de NAS heeft altijd gewerkt. Via de webinterface van Buffalo is de NAS gewoon benaderbaar

ik gebruik windows 7 32 bit
 
Probeer eens het volgende: Maak een snelkoppeling naar: \\ip_adres_van_de_Livestation
[Stel dat de NAS ip-adres 192.168.1.101 heeft, dan zou dat dus worden: \\192.168.1.101]

en kijk of je met dubbelklikken op die link wel wat te zien krijgt.

Tijs.
 
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt alles uit te zetten (nas zeker, pc ook) en na 1 minuut weer opstarten en apparaten via het netwerk koppelen?
 
Nope werkt helaas niet heb je nog andere tips??

Probeer eens het volgende: Maak een snelkoppeling naar: \\ip_adres_van_de_Livestation
[Stel dat de NAS ip-adres 192.168.1.101 heeft, dan zou dat dus worden: \\192.168.1.101]

en kijk of je met dubbelklikken op die link wel wat te zien krijgt.

Tijs.
 
jazeker alles al geprobeerd.. vreemde vindt ik dat die via het web wel te benaderen is... tips??

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt alles uit te zetten (nas zeker, pc ook) en na 1 minuut weer opstarten en apparaten via het netwerk koppelen?
 
Kijk eens op de Windows 7 computer naar de huidige instellingen van het netwerk:
Start -> Configuratiescherm -> [Zet "Weergeven op" van Categorie op Kleine pictogrammen] -> klik op Netwerkcentrum
Als het goed is staat dan ergens aangegeven dat de pc op een netwerk zit dat door jou als "Openbaar", "Bedrijfsnetwerk" of "Thuisnetwerk" is aangemerkt.
Als dat Openbaar is (geworden) ipv. Bedrijfsnetwerk of Thuisnetwerk, dan zijn de mogelijkheden veel beperkter. Zet het dan om naar Thuisnetwerk.
Wellicht is dan je probleem verholpen.

Tijs.
 
helaas die staat ook op thuisnetwerk. Ik zie mijn NAS ook niet verschijnen bij <computer dat is het vreemde. dat zag ik altijd wel en van de 1 op de andere dag foetsie weg..



Kijk eens op de Windows 7 computer naar de huidige instellingen van het netwerk:
Start -> Configuratiescherm -> [Zet "Weergeven op" van Categorie op Kleine pictogrammen] -> klik op Netwerkcentrum
Als het goed is staat dan ergens aangegeven dat de pc op een netwerk zit dat door jou als "Openbaar", "Bedrijfsnetwerk" of "Thuisnetwerk" is aangemerkt.
Als dat Openbaar is (geworden) ipv. Bedrijfsnetwerk of Thuisnetwerk, dan zijn de mogelijkheden veel beperkter. Zet het dan om naar Thuisnetwerk.
Wellicht is dan je probleem verholpen.

Tijs.
 
Doe eens op de MAC het volgende:
a. Start een webbrowser (Safari of Firefox, bijvoorbeeld)
b. In het adresveld: smb://ip_adres_van_de_NAS
Krijg je dan wél wat te zien (evt. icm. een gebruikersnaam + wachtwoord vraag), dan zou ik vermoeden dat de "Client voor Microsoft netwerken" niet meer geïnstalleerd staat op de W7 computer of dat die niet (goed) meer werkt.

Tijs.
 
Klopt op de mac doet die dat wel. hoe installeer of zie ik of client voor microsoft netwerken niet goed werkt?

Doe eens op de MAC het volgende:
a. Start een webbrowser (Safari of Firefox, bijvoorbeeld)
b. In het adresveld: smb://ip_adres_van_de_NAS
Krijg je dan wél wat te zien (evt. icm. een gebruikersnaam + wachtwoord vraag), dan zou ik vermoeden dat de "Client voor Microsoft netwerken" niet meer geïnstalleerd staat op de W7 computer of dat die niet (goed) meer werkt.

Tijs.
 
als ik op mijn netwerkadapter klik zie ik bij eigenschappen wel een vinkje staan bij client voor microsoftnetwerken. Maar als ik dan op installeer client klik en >toevoegen zie ik bij netwerkclient niets staan. Installatieschijf heb ik niet? lijkt alsof je het probleem te pakken hebt maar de vraag hoe los ik het op..
 
Er zijn 2 dingen die je kunt proberen:
a. Eerst alleen het vinkje bij Client voor Microsoft netwerken weghalen en op OK drukken. Doe dat bij alle netwerkverbindingen die je hebt ([Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl). Daarna bij alle netwerkverbindingen weer aanvinken en OK drukken. Kijken of het dan beter gaat.
b. Indien a. niet helpt zou je ook de Client voor Microsoft netwerken kunnen deïnstalleeren (dus erop klikken en kiezen voor Verwijderen of Deïnstalleren of zoiets). Je krijgt dan (als het goed is) de melding dat die bij alle netwerkverbindingen wordt verwijderd. Dat bevestigen etc. Dan weer Installeren. Je kunt evt. checken of dan ook weer het vinkje erbij staat bij alle netwerkverbindingen die je hebt.

Tijs.
 
Nope zelfde resultaat. wel bereikbaar via het web, itunes en windowsmediaplayer maar de computer ziet hem nog steeds niet en ik kan er geen bestanden naartoe schrijven



Er zijn 2 dingen die je kunt proberen:
a. Eerst alleen het vinkje bij Client voor Microsoft netwerken weghalen en op OK drukken. Doe dat bij alle netwerkverbindingen die je hebt ([Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl). Daarna bij alle netwerkverbindingen weer aanvinken en OK drukken. Kijken of het dan beter gaat.
b. Indien a. niet helpt zou je ook de Client voor Microsoft netwerken kunnen deïnstalleeren (dus erop klikken en kiezen voor Verwijderen of Deïnstalleren of zoiets). Je krijgt dan (als het goed is) de melding dat die bij alle netwerkverbindingen wordt verwijderd. Dat bevestigen etc. Dan weer Installeren. Je kunt evt. checken of dan ook weer het vinkje erbij staat bij alle netwerkverbindingen die je hebt.

Tijs.
 
Dan maar weer een stapje lager. :p
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar cmd.exe
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Op de cmd-prompt de volgende 2 commando's uitvoeren:
netsh interface ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset


Daarna de pc herstarten en kijken of het beter gaat. Indien niet, dan heb ik zo snel geen ideeën meer (behalve herinstallatie van Windows etc.)

Tijs.
 
helaas ook niet... dank voor je hulp.. denk na over een harde herinstallatie van windows 7.. eens kijken of dat gaat werken...

ligt denk ik echt aan deze machine want op mijn laptop draait alles als een zonnetje..


Dan maar weer een stapje lager. :p
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar cmd.exe
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Op de cmd-prompt de volgende 2 commando's uitvoeren:
netsh interface ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset


Daarna de pc herstarten en kijken of het beter gaat. Indien niet, dan heb ik zo snel geen ideeën meer (behalve herinstallatie van Windows etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan