Adobe Premiere Pro 5.5: audio toevoegen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Deze week ontving ik de audio direct uit de mengtafel.
Inmiddels had ik al e.e.a. geëdit met geluid uit microfoon met daaronder op een ander audiospoor de .mp3 van de plaat waar het over gaat.

Op dit moment krijg ik de .mp3 niet op een audiospoor gezet.
Wat kan ik doen om dit toch voor elkaar te krijgen?

In totaal zou dus in eerste instantie op 3 sporen audio moeten komen te staan.
In een later stadium worden het er 2 (audio studio en plaat zelf)

edit: Kleine correctie: ik krijg de audio wel op 'n spoor gezet, maar dit is het audiospoor waar al andere audio op staat (de plaat i.c.).

Vraagstuk is nu: waarom kan ik de audio niet verplaatsen naar een ander spoor?
 
Laatst bewerkt:
er zijn verschillende manieren.
zet de cursor op een vrij stuk in de tijdlijn, voeg je audio toe, deze komt dan op hetzelfde spoor te staan, trek toegevoegde audio dan naar beneden en dan komt er vanzelf een spoor bij.
of sleep vanuit je pjojectvenster de audio naar een nieuwe track/spoor

Ps , ze gaan op hetzelde spoor staan als je ze tegelijk wilt invoegen op de tijdlijn,voer ze dus 1 voor 1 in
overigens zijn wav bestanden beter te editen dan mp3's , deze zijn ongecomprimeerd.

deze tutorial is dan ook wel handig :http://library.creativecow.net/articles/devis_andrew/Adding-and-Removing-Tracks/video-tutorial
 
Laatst bewerkt:
Grappig trouwens dat ik je vraag ook op het videoforum tegenkwam lenzz
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik plaats vragen wel eens op meerdere fora. Maar omdat de dichtheid daar wat minder groot is en zoals je zelf ook al eerder aangaf enkelen nogal dominant/belerend/afdwingend zijn (zoals het antwoord met de '.') stel ik er alleen de hoogstnoodzakelijke vragen. Verder plaats ik ook wel eens een vraag op Helpmij en CIDforum.

Maarre.. heb je misschien een antwoord voor mij? :)
 
dit schreef ik even hierboven :
er zijn verschillende manieren.
zet de cursor op een vrij stuk in de tijdlijn, voeg je audio toe, deze komt dan op hetzelfde spoor te staan, trek toegevoegde audio dan naar beneden en dan komt er vanzelf een spoor bij.
of sleep vanuit je pjojectvenster de audio naar een nieuwe track/spoor

Ps , ze gaan op hetzelde spoor staan als je ze tegelijk wilt invoegen op de tijdlijn,voer ze dus 1 voor 1 in
overigens zijn wav bestanden beter te editen dan mp3's , deze zijn ongecomprimeerd.

deze tutorial is dan ook wel handig :http://library.creativecow.net/articles/devis_andrew/Adding-and-Removing-Tracks/video-tutorial
 
Nou zeg, heb ik niet eens gezien! :eek: Ik ga lezen, bedankt! :d
 
Ach..tsjonge! Sleep de audio naar beneden! En ik sleepte steeds naar boven, ervanuitgaande dat ik alleen beschikte over de bestaande audiosporen! Je hebt me een heel stuk verder geholpen, mijn dank!
Andere optie resulteerde in geen resultaat. Ik heb ze idd één voor één ingevoegd en .mp3 volstaat hier. Ben van huis uit audio editor, video is echt nieuw voor mij. ;):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan