dringend internethulp en wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
wie kan mij helpen die ben ik eeuwig dank schuldig.
het volgende

ik ben verhuisd naar een appartement.
in het hoofdgedeelte van het appartement hangt dat zwarte kastje van Ziggo.
het internet signaal gaat naar een verdeler waaruit 4 lange kabels komen.
iedere kabel is zo bestemd voor de 4 appartementen.
in mijn apartement komt ook zon kabel uit met een doosje waarop ik mijn vaste pc kan inprikken en dan heb ik internet.
dit wil ik dus niet daar ik met een wifi tablet werk heb ik waar ik normaal de pc aanhang een router gezet die draadloos
het signaal moet vervoeren.naar mijn tablet.

dit werkt niet tablet vindt router wel via wifi maar router komt niet op het internet.
wat moet ik doen? deze router heeft voorheen wel altijd in een ziggo internet opstelling gewerkt in een huis.
router reset heb ik al gedaan.
wie kan mij helpen!!!!!
 
Hoi, ik ken "dat zwarte kastje van Ziggo" niet, dus blijft het een beetje de blanco gebieden zelf invullen... Ik denk dat je het volgende bedoelt, en corrigeer me als ik het mis heb.

In de oude situatie gebruikte je een router met ingebouwde switch en een draadloze mogelijkheid. Dat werkte prima zeg je, dus dat betekent dat die router aan de ene kant verbinding zocht met internet (via Ziggo) en daar zijn de ziggo-internet-instellingen voor ingesteld. Aan de andere kant zit dan meestal een ingebouwde switch met 4 poorten en een wifi antenne.

Nu echter is de verbinding opbouwen met Ziggo overgenomen door "dat zwarte kastje van Ziggo" en van de 4 poorten aan de uitgang is er 1 naar jouw appartement geleid.
Prik je daar met een kabel een pc in dan hoef je niets in te stellen, je hebt internet, correct?
Maar zodra je je oude router er aan hangt, gaat die op de oude manier weer proberen met Ziggo een verbinding op te bouwen.
Gaat niet lukken want die verbinding is er al, en meestal met een ander adres...

Je moet vermoedelijk je oude router nu anders instellen: dhcp uitschakelen (er kan maar 1 captain op het schip zijn en dat is denk ik nu je gekende zwarte kastje), en de kabel van de muur in 1 van de 4 poorten van de switch stoppen - niet in de voorheen gebruikte Wan-poort.

Meestal werkt het dan wel.
Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
hoi bedankt. dat zwarte kastje regelt normaal inderdaad het internet
heb dhcp uitgeschakeld in de router maar nu kom ik middels wifi niet in router
tablet geeft aan belkin pre-n router met daarachter Ip-adres ophalen....
hier blijft die gewoon op hangen en krijgt geen ip adres
 
Ja, normaal hoort dat zwarte kastje elk ip adres te regelen. Die deelt immers middels dhcp alle ip adressen uit. Je wifi apparaten zouden er zo ook 1 uit de lijst moeten kunnen krijgen.
Kunnen jullie ook in het menu (en de instellingen) van dat zwarte kastje?
Zo ja dan kan je kijken of er genoeg adresruimte is toegewezen om uit te delen.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat zouden beperken...

o ja, als je in je router wat aanpast kun je dat beter via een kabel doen, via wifi - vooral als je die instellingen wil wijzigen - kan dan problemen geven. Als alles dan naar wens werkt, je hebt wifi ook weer aan de praat, dan kan de kabel weer in de kast!

Een andere manier is om in jouw router dhcp wel aan te zetten en een ander ip bereik te kiezen, dan doet je router dienst als bridge.
De instellingen daarvan zijn iets lastiger, dat moet ik ook weer opzoeken. Ik heb hier 1 router met een subnet draaien en dat gaat goed dus het kan wel. Daar is overigens veel van te googlen hoor. Wordt niet veel gedaan maar het kan wel.
 
Laatst bewerkt:
welk adres zou ik dan moeten gaan instellen?
ik heb Belkin Pre-n-463330 router.
ik kan nu mijn tablet niet op internet krijgen pfff

helluppp;-)
 
Haha ja het is zo simpel ook niet!

Lees het volgende stukje eens, dat zou je een idee moeten geven waar je naartoe kan.
Zo iets heb ik ook en dan kun je zelf bepalen welke "eigen" ip adressen je gebruikt. Stel je dat in op je tablet dan moet het werken.

Toch vreemd dat mijn eerste suggestie niet werkt, een bekabelde pc zou zo internet op moeten kunnen. Een wifi apparaat moet je eerst koppelen maar dat zou geen al te groot probleem mogen zijn...
 
wat ik ook invoer waar maakt niks uit
mijn router geeft aan Internet Status: no connection

please iemand nog een sugesstie?
 
Dat is vervelend. Dan moeten we eens in de instellingen duiken... Moet alleen nu aan het werk. Kijk ondertussen eens of je vast wat kunt noteren.

ps ik kan op internet trouwens niets over jouw router vinden?
 
ik wordt er helemaal gek van.
heb middels een vaste pc ipconfig geopend.
de waardes zoals die daar stonden heb ik vast in de router gezet middels static verbinding.
helaas nog altijd niks. hij gaf ff connected aan de router met internet
maar na 20 sec ofzo sprong die weer op no connection


please please help
betreft een belkin pre-n router
 
Dag Tieske, als je van je vaste pc (met draad) ipconfig intikt, wat zijn de ip adressen dan waarmee hij terugkomt?
 
of het klopt weet ik niet

ip4-adres 192.168.1.14
stand.gateway 192.168.1.1
dhcp server 192.168.1.1
dns server 192.168.1.1

dhcpv6IAID 244377274

kortom lekker gevarieerd he;-)
 
Jouw pc heeft dan ip 192.168.1.14 toegewezen gekregen. Werkt hij ook (kun je nog steeds op internet) als je de kabel van de muur naar je pc van de pc loskoppelt en in de belkin router stopt, in een van de 4 (denk ik) poorten, en dan met een ander netwerkkabeltje van een van de andere 3 poorten naar je pc?

ps is die Belkin pre-n zo'n kastje met 3 antennes en achterop een blok van 4 in het blauw (lokaal netwerk) en 1 in het groen (internet)?
 
Laatst bewerkt:
ja dat is inderdaad die router !
moet zeggen dat internet super traag is op pc met kabel maar goed dat is wel iets
als ik sie kabel los haal van pc en in router doe ingeacht welk poortje mijn internet niks meer doet
 
Dus twee kabels in de blauwe poorten werken niet samen... Hmmm. Dat is niet goed. De Belkin staat wel aan toch? ;-)
De info die ik van de Belkin vind is uit 2006. De 802.11n standaard lag toen nog niet vast. Was wel een prima router btw.
Ik zit nu de handleiding te bekijken, dezelfde zou u ook moeten hebben, klopt dat?

Ok. Als je dan alleen de pc met een kabel met de Belkin verbindt - een van de 4 blauwe poorten - en je doet weer ipconfig, wat zegt ie dan?
En kun je dan inloggen op het beheerscherm van de Belkin?
Ik zie dat het ip adres standaard 192.168.2.1 is, terwijl dat van de Ziggo-blackbox 192.168.1.1 is. Dat is een ander subnet!
Probeer eens beide gelijk te maken: de Belkin ook op 192.168.1.1 zetten, DHCP uit en dan alleen de blauwe poorten gebruiken.
Werkt het dan wel?
Zo ja dan gaan we daarna wifi wel eens onderhanden nemen... :)
 
Laatst bewerkt:
ik zie nergens een optie om de router ook in het 192.168.1.1 te zetten.
heb dit wel bij static connection opgegeven maar dan zit router denk ik niet echt daarop ofwel?
 
Heb je de genoemde manual ? (link) Ik neem tenminste aan dat deze voor jouw router ook geldt. Zo ja dan kan ik ook de bladzijnummers geven waarop staat wat je doen kan..

Als je alleen de pc met een kabel met de Belkin verbindt - een van de 4 blauwe poorten - en je doet weer ipconfig, wat zegt ie dan?
 
Laatst bewerkt:
krijg er echt de shijt van krijg hem gewoon niet aan de praat
mijn tablet ziet de router wel kom ook in het menu van de router maar internet ho maar
krijg als ik de router aansluit op pc geen verbindingcomdat mijn lange internet kabel kapot is
maar moet hem toch wireless aan de praat krijgen verdomme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan