portforward probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dooder39

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
19
Hallo,

Ik heb al heel lang problemen met het portforwarden. Ik heb verschillende mensen hulp gevraagd maar dat hielp niet.
Dus ik zou graag hulp willen met het portfowarden en ook met het maken van een static IP.

Alvast bedankt,
Dooder39
 
Dat portforwarden is helemaal afhankelijk van het merk en type router.
Een static IP adres is niets anders dan een zelf ingevuld IP adres in de TCP/IP instellingen van de netwerkkaart van je PC.
Welk nummer je daar in kunt gebruiken is dan wel weer afhankelijk van de DHCP range die in je router is ingesteld.

Vermeld dus even wel merk en type router je hebt.
 
Bedankt, maar die site kende ik al. Ik heb alles gedaan wat volgens hun moest. Maar dat werkte niet.
 
Dan heb je toch iets niet goed gedaan en duidelijker dan daar kan niemand het uitleggen.
 
Dan kan het nog zijn dat de firewall van de doel PC de boel tegenhoud.
 
5 mogelijke redenen waarom portforward niet werkt (combinaties zijn mogelijk):
a. Er staat nog een router(-modem) vóór de router waar je portforwarding hebt aangezet. In die andere router(-modem) moet óók portforwarding worden gedaan, namelijk naar het ip-adres dat je Sitecom als WAN/Internet ip-adres gekregen heeft [van de router(-modem) die ervoor staat.]
b. De service draait niet (goed) op de 'server'.
c. Firewall op de pc waar de service op draait (webservice, Minecraft etc.)
d. Firewall op de router(s) waarop portforwarding is ingesteld (bijv. bij Zyxel routermodems van belang).
e. (Vooral in België van belang): Het kan zijn dat de Internet-provider de poorten van de service die je wilt aanbieden blokkeert.
Bijv. het draaien van een mailserver wordt (zo goed als) altijd geblokkeerd (poort 25 TCP). In België zijn zelfs alle poorten 1 t/m 1023 standaard voor privé abonnees geblokkeerd.

Verder kan het zijn dat portforwarding wel werkt, maar dat je verkeerd test. De enige juiste tests is het te laten uitvoeren door iemand die niet op jouw (thuis-)netwerk is aangemeld. Verder kan voor testen (alleen voor TCP poorten) http://www.canyouseeme.org worden gebruikt, die dus ook "buiten jouw netwerk" de test uitvoert.

Tijs.
 
Het klopt dat mijn draadloze modem is aangesloten op een andere modem. Maar maakt duit uit ook als je geen directe verbinding op de modem hebt? (niet de draadloze)
 
Zoals dnties al zegt kunnen er nogal wat oorzaken zijn die ervoor zorgen dat hetgeen je wilt niet werkt. Zelfs als je de portforwarding goed hebt gedaan.
Over je laatste reactie, ik ga er niet vanuit dat je meerdere modems hebt maar 1 modem/router en een access point voor draadloze apparaten.
Als het gaat om 1 modem/router en daarachter weer een router dan moet er inderdaad meer gedaan worden dan alleen die portforwarding, afhankelijk van het apparaat waarin je die portforwarding hebt gedaan.
 
Als die "andere modem" een routermodem is, dan geldt mijn verhaal over "router na router".
Heel gemakkelijk na te kijken: Kijk in de configuratiewebsite van de Sitecom welk ip-adres die heeft op zijn Internet / Wan verbinding.
Is dat hetzelfde ip-adres als je op http://www.watismijnip.nl ziet, dan is het een modem die voor de Sitecom staat.
Is het niet hetzelfde ip-adres als je http://www.watismijnip.nl ziet, dan is het een routermodem die voor de Sitecom staat, dus dan moet je dat ip-adres dat je in de Sitecom als Internet / Wan ip-adres gevonden hebt opschrijven, daarna (blijkbaar bedraad) verbinden met de configuratiewebsite van de routermodem en daar portforwarding instellen naar het ip-adres dat je zojuist hebt opgeschreven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke, het zit dus zo, mijn draadloze router is ingeplugd in mijn Modem. Maar als ik mijn IP invoer kom ik alleen in mijn draadloze router.
 
Sorry, maar dat is nog onvoldoende informatie.
Is je een modem alleen een modem of een combinatie van modem en router in 1 apparaat en is wat je draadloze router noemt echt een router of alleen een access point.

En als je zegt "mijn IP adres", over het IP adres van welk apparaat heb je het dan?
 
Laatst bewerkt:
Zoals je uit mijn verhaal kunt maken is het alleen een modem en de router echt een router.

De ip die ik invoer is het IP van de router, waar mee ik verbonden ben. Maar ik kom er net achter wat mijn IP van de Modem is, alleen heb ik nu wel een probleem:

(ik heb ff MineCraft als voorbeeld genomen aangezien de erg makkelijk is): http://portforward.com/english/rout...-Alcatel/SpeedTouch716WL/Minecraft_Server.htm

In de laatste stap van de link moet ik een apparaat kiezen, maar ik weet niet welke het is, er staat alleen Unknown en dan wet cijfers en streepjes.
Hoe kan ik uitmaken welke de correct is?
 
Ah... er staat dus inderdaad een routermodem voor (Speedtouch 716WL, als ik je link mag geloven).

M.b.t. je vraag: Nogal simpel: Het zgn. MAC adres staat in de aanduiding van het te kiezen apparaat.
Dus als ik mag aannemen dat er 2 apparaten genoemd worden (namelijk jouw computer die je ermee verbonden hebt en je sitecom die er ook mee verbonden is), dan moet je dus uitzoeken welk MAC adres bij welke van de 2 apparaten hoort.
Heb je het MAC adres van jouw pc, dan weet je dat het andere apparaat je Sitecom is, en dat je dus naar dát apparaat moet portforwarden.
Alle MAC adressen van je pc kunt je achterhalen d.m.v. het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd
ipconfig /all
Kijk terug naar alle XX-XX-XX-XX-XX-XX dingen die je terugvindt bij je bedrade en draadloze verbinding. Zal staan rechts van "Fysiek adres" van elke netwerkverbinding.
Voorbeeld: Bij mijn Ethernet-adapter LAN-verbinding staat (na ipconfig /all):
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-21-9B-34-15-C3
dus het MAC adres van mijn bedrade netwerkkaart is 00-21-9B-34-15-C3

Tijs.
 
Ik kon mijn draadloze router fysieke adres niet vinden via CMD. Toen ging ik naar mijn draadloze router pagina en ik vond deze fysieke adres: 00-0c-6z-4n-ek-c2 die kon ik niet exact vinden, ik vond alleen deze: 00-0c-6z-4n-ek-c3 . Alleen de laatste cijfer is anders. Ik probeerde de fysieke adres ook handmatig in te voeren maar op een of andere manier gaf hij een limiet aan tekens aan. dus toen koos ik maar 00-0c-6z-4n-ek-c3 maar het werkt nog steeds niet. Ik denk zelf dat ik iets fout doe met de static IP.
 
Hoeveel instructies heb je nodig? Eerlijk gezegd begint mijn interesse in deze discussiedraad flink te vervagen.
Je draadloze ding moet je uitschakelen in Apparaatbeheer en bedraad moet je verbinden met de Speedtouch routermodem om de aanpassingen te doen.
Dus daarna inloggen op de Speedtouch, en dan zou je bij het portforwarding deel zou je 2 apparaten moeten zien die een ip-adres van de Speedtouch moeten hebben gekregen op dat moment: Je Sitecom en je bedrade netwerkverbinding. En je moet portforwarden naar je Sitecom op de Speedtouch, dus (natuurlijk) niet naar het apparaat dat je bedrade netwerkverbinding voorstelt.
Zodra de portforwarding op de Speedtouch klaar is kun je de bedrade netwerkverbinding naar je pc er weer afhalen en je draadloze ding weer inschakelen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan