computer gaat via homeplug op netwerk buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

japiezaandam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
2
Zowel ik als mijn buren hebben een homeplug in ons netwerk zitten.

Als ik nu echter op het netwerkoverzicht kijk staan 2 computers netjes voor mijn router. een derde (aangesloten op de homeplug ) geeft aan dat hij via een switch naar een gateway gaat. Op deze switch zit ook de computer van mijn buurman. zie foto
Bekijk bijlage 164763


Helaas lukte het niet om zijn homeplug (sweex) via de beveiligingsknop alleen aan elkaar door te geven.
Het gevolg van deze situatie was dat of hij of mijn zoon geen internet had. Na het verwijderen van mijn setje homeplugs lijkt het probleem opgelost.
Ga volgende week wel proberen om mijn setje te beveiligen. Heb hier weinig hoop in, en vroeg me af of iemand dit probleem al eens meegemaakt heeft, en of het proberen te beveiligen van mijn setje het probleem dan opgelost is.
 
zorg ervoor dat tijdens het connecteren de andere set niet actief is, en sluit deze pas aan nadat de jouwe in orde is.
 
Dan hebben jullie ergens een gemeenschappelijke stroom groep, anders kan hij dit niet oppakken.
Om uit te testen, neem een lang stekker blok, stop daar alle home plugs in, reset de hele boel, en configureer de plugs opnieuw, als alles gepaard is plaats de plugs waar ze nodig zijn.
Succes Peter
 
bedankt

Zal deze tips meenemen.:thumb:

Nu alleen nog even wat tijd zoeken om het te proberen. Was al van plan om een flinke kabel te leggen, maar gun het hele gebeuren nog een kans.

wordt dus vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan