fout 651

Status
Niet open voor verdere reacties.

mercotui

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
3
hallo, ik heb sinds een week een nieuwe computer en heb tot nu toe draadloos geinternet, maar dit is voor mij te langzaam (slecht bereik) en dus wil ik gebruik maken van een draad. Het probleem: ik kan geen verbinding maken: zie in de bijlage de stappen die ik maak.
kan iemand mij helpen, ik ben er nu all de hele dag me bezig en snap er vrij weinig van :S AAAAAARGH.jpg
alvast bedankt, groeten mercotui
 
oh trouwens, de verbinding die ik op het moment heb gaat wel, maar vaak valt ie weg
 
Ik veronderstel dat je een router hebt voor je Internet toegang? Graag merk en type even opgeven. Op welke poort vd Internet router sluit je je laptop precies aan?
Als je draadloos een slecht bereik hebt, op welke afstand zit je vd router? Verschillende muren of misschien verdiepingen ertss?
 
ja en het is een vaste desktop met een tp link TL-WDN4800 draadloos netwerk kaart :p de router is een tp link: TL-WR1043ND, en ik maak via een hub verbinding, de hub: een netgear fs108, staat op zolder en heeft ook een verbinding met een tweede draadloze netwerk router een tp link (ja weer tp link :p) TL-WR740N en de poort waar ik de pc dan op de hub aan sluit is 4 en de verbindiing die de hub op de router TL-WR1043ND heeft is ook 4. het draadloos internet gebruik ik de verbinding van het zolder en die is c.a. 4 meter en vedeeld door een plafond. de verbinding is overhet algemeen te doen, maar valt vaak weg en is niet zo snel als ik gewend ben van mijn laptop... een samsung r530
 
Niet dat het voor dit probleem iets uitmaakt maar ik snap niet wat die netgear daartss staat te doen? Beide routers hebben 4 LAN-poorten. Ik vermoed tevens dat je de WAN-poort vd WR740N op de Netgear hebt aangesloten?
Heb je de sticky op het routerforum gelezen getiteld "Meerdere routers in 1 netwerk"? Wat er wel niet in die sticky staat is dat je na alle aanpassingen een LAN-poort van de downstream router (jouw WR740N dus) op een lan-poort vd Internet router (jouw WR1043ND) dient aan te sluiten.
Verder: dient ook best dezelfde SSID (draadloze netwerk naam) in beide routers ingesteld maar wel op een verschillend kanaal (bv. 1 en 6 of 2 en 7)
Als je bedraad met je pc wil werken maakt bovenvermelde draadloze instelling niet veel uit natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan