voorwerp bijvoegen op een foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaes

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
35
Ik zou willen op de foto van een gebouw een vlag (van een andere foto) op het dak bijvoegen (..vraag me niet wat ik daar leuk aan vind...). Hoe kan ik dat ??. Als bewerkingsprogramma's heb ik : Photoshop Elements 5, Faststone , Picasa, Paint.net

Met dank,

Vaes
 
Open photoshop en open daar beide foto's zoals in de afbeelding hieronder:

[smallimg]http://imageshack.us/a/img823/4824/foto1gx.png[/smallimg]

selecteer vervolgens aan de linkerkant je lasso tool:
foto2ls.jpg


maak een ruwe selectie om de vlag heen:
[smallimg]http://imageshack.us/a/img22/7072/foto3s.png[/smallimg]

Selecteer uw sleeptool in de linkerkant van photoshop:
foto4pq.jpg


Sleep vervolgens het geselecteerde gedeeltje naar de foto waar de vlag op moet en sluit dan het bestand waar je de vlag uit hebt gehaald.

[smallimg]http://imageshack.us/a/img20/6462/foto5pog.jpg[/smallimg]

zet nu aan de rechterkant van photoshop de opacity naa rbeneden zodat je half door de vlag heen kan kijken en positioneer hem vervolgens op het scherm
foto6b.png


zet de opacity weer op 100%

pak de gum en gum het overgrote deel van de dingen die je niet nodig hebt weg:
[smallimg]http://imageshack.us/a/img826/6627/foto7s.png[/smallimg]

  • vanaf nu heb je meerdere keuzen, gum echt alles weg door steeds verder in te zoomen en een kleinere gum te gebruiken.
  • als je goede kwaliteit foto's hebt (denk aan RAW files) dan kan je meestal de "magic wand tool" van photoshop gebruiken om grote vlakken met dezelfde kleur weg te halen (denk aan de lucht).
  • als je cs5 of cs6 hebt kan je met de "spot healing tool" proberen met content aware (google even spot healing tool content aware voor een tutorial) alles weg te vegen.
  • Gebruik de lasso tool voor selecties en delete die

meestal werkt een combinatie van die 4 het beste

het resultaat van even heel snel is het volgende:
resultwz.png
 
Laatst bewerkt:
vlag

Hartelijk dank. Dank zij je uitleg heb ik toch enig resultaat bekomen. Ik probeer mijn prestatie hier te tonen maar kom niet verder dan onderstaande "attach".(insert image....)

Ik heb je methode gevolgd tot vóór "opacity" , en de blauwe achtergrond rond de vlag weggekloond, wat voor mij een voldoende resultaat gaf.

Kan je eens uitleggen hoe je die TWEE foto's samen in beeld brengt in" Elements" ?? (ik heb een andere, onduidelijke methode gevolgd om die vlag op de foto van het huis te krijgen...)

Vaes

DSC_1105 B.jpg
 
Ziet er goed uit!


Met die vraag kan ik je helaas niet helpen ik heb het gedaan met photoshop.


maar ok... ik ga het proberen :D!

In photoshop heb je als je meerdere documenten open hebt een documentenbalk net onder de menu balk (waar file - edit - layer etc. etc. op staat)
Als je daar een van die documenten wegsleept naar het midden van het programma dan krijg je zo'n kleiner schermpje.
Als je dit voor beide doet dan krijg je er 2 naast elkaar zodat je makelijk kunt werken.

hieronder een foto:
helpmijt.jpg



PS: om een foto mooi toe te voegen op helpmij is het het makkelijkst deze eerst even te uploaden bij bijv. imageshack.us
als je daar een account maakt dan krijg je een directe link.

Vervolgens ga je in deze helpmij tekst editor naar het foto icoontje (naast het film icoontje) en kies je voor de 2de tab "from url".
vergeet daar niet het vinkje uit te zetten bij "Download file and reference local"
vervolgens geef je de directe link in het balkje in.

je kunt ook de tags zelf gebruiken, dan ziet het er zo uit:
HTML:
[img]DIRECTE LINK[/img]

of, als de image te groot is eigenlijk, de smallimg tag:
HTML:
[smallimg]DIRECTE LINK[/smallimg]
 
vlag

De balk en tools die jij opsomt kan ik niet vinden in Elements. Geen probleem! Ik ben er tenslotte in geslaagd die vlag naar een andere foto te verplaatsen! Probleem dus opgelost dank zij jouw tips. Bedankt! Voor de bijlagen zal ik de methode uit mijn vorig berichtje toepassen.

Bij het verplaatsen van die vlag heb ik die eens uitgesneden met "magic lasso" en dat lijkt prima te lukken en wellicht nog de ideale methode!! Zie bijlage!

Tot bij mijn volgend probleem, misschien!

VLAG op huis  DSC_2217bis.jpg

Vaes
 
Ik zie geen probleem :D!... nee toch iets wat niet proportioneel is :p!


ga naar edit -> free transform in photoshop
of image->transform->free transform in elements.
of druk op ctrl+T


nu kan je hem groter en kleiner trekken.
als je nu met de rechtermuisknop erop klikt krijg je nog een aantal akties waarmee je de vlag bijv kunt warpen of schuin zetten of van alles eigenlijk. leuk om mee te spelen
 
En toch loopt het weer mis.....

Ik ben er één keer in geslaagd , maar nu plots niet meer...

Om het kort te maken: de vlag die ik op een huis wil plakken heeft in de oorspronkelijke foto een blauwe of witte achtergrond in een vierkant kader, en die achtergrond geraak ik niet meer kwijt, noch met het gummetje, noch met de kloonstempel. Beide werken in de rest van de foto maar NIET in het vierkant waar de vlaag afgebeeld is. Zie bijlage met bedoelde foto in mijn bewerkingsprogramma : Adobe Elements 5.

Met dank voor wie daar een oplossing voor vindt.

Vaes

VLAG  Knipsel.jpg
 
E U R E K A gevonden !!

Intussen heb ik het euvel door toeval opgespoord! Door bewerking in Photoshop stonden die foto's in het voor mij onbekende formaat "bsd" . Niet alleen blijkt dat een formaat dat enorm veel ruimte inneemt en pas toen ik het converteerde naar jpg, bleken daar de kloonstempel en het gummetje WEL te werken.

Vaes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan