beginnend dj, wie kan mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnvanetten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
3
Hoi,

Ik ben 12 jaar en ben begonnen met dj'en ik heb al een mixer en muziek haal ik via spotify.
Ik sluit nu de boxen aan op de hoofdtelefoonplug. Ik heb dus ook een versterker nodig.
Wat heb ik verder allemaal nog nodig en hoe kan ik heb beste beginnen

mvg Stijn
 
Hoi,

Ik ben zelf ook DJ.
Ik ben nu 13 en heb al redelijk wat ervaring.
Wat je nodig hebt, hangt er van af voor welk soort publiek je wilt gaan draaien.
Welke mixer heb je trouwens?

Groet, Jochem


P.S. Dit staat volgens mij in de verkeerde categorie. ;)
P.P.S. Misschien kunnen ze je hier wel wat verder helpen.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst.
 
@jochem

Ik zou graag willen draaien op disco's voor de jonge doelgroep.
Mijn mixer is een digimix 60 gekocht op marktplaats ik kan daar eigenlijk alles mee en heeft twee kanalen.

gr. Stijn
 
hallo stijnvanetten
ik hep een internet radio dat goe beluistert wort met minstens 200 luisteraats per dag
als je wild kunnen we jou muziek draaien op onze radio
als je er voor geintreseert bent mag je contakt op nemen langs info@xme.fm
 
Laatst bewerkt:
Dude, ga nou eerst even naar school, dan leer je wat beter schrijven, en krijg je nog meer luisteraars.

Ik heb (met een b, van 'hebben')
een internetradio station dat goed (zonder d is Vlaams, okee) beluisterd (met een d, is voltooid deelwoord) wordt (door een ander, dus stam + t) .. met minstens 200 luisteraars..
Als je wilt (jij, dus stam + t)
Als je er in ('voor' is Vlaams) geïnteresseerd (dubbel s, van interesse en d aan het einde, want voltooid deelwoord)

O, poep (jeetje), dit is een computerforum, ik laat me weer 'ns gaan..
 
Laatst bewerkt:
Dude, ga nou eerst even naar school, dan leer je wat beter schrijven, en krijg je nog meer luisteraars.

Ik heb (met een b, van 'hebben')
een internetradio station dat goed (zonder d is Vlaams, okee) beluisterd (met een d, is voltooid deelwoord) wordt (door een ander, dus stam + t) .. met minstens 200 luisteraars..
Als je wilt (jij, dus stam + t)
Als je er in ('voor' is Vlaams) geïnteresseerd (dubbel s, van interesse en d aan het einde, want voltooid deelwoord)

O, poep (jeetje), dit is een computerforum, ik laat me weer 'ns gaan..

deze reactie slaat echt nergens op
 
hallo vandahl
sorry voor de typ fouten maar ik ben afgestudeerd dus geen school meer voor mij werk al 3 jaar voor radio hep 1 jaar 3fm technieker geweest
en hep bij mnm gewerkt als technieker en hep al sinds 2009 een internet radio sorry voor de fouten dat ik dan eens typ maar werk meestal 24 uur op een dag en werk ook 7 dagen lang
 
:) 7 x 24, En toch nog tijd voor helpmij.nl en een internet radio.
"1 jaar 3fm technieker (wat dat ook mag wezen) geweest." :shocked:
Wat moest je doen? kabels doorblazen?
 
ik zorgde voor de servers van de radio van 3fm onderhoud en zorgen dat er geen problemen komen
maar naa de bouw van de nieuwe studio ben ik daar gestopt nu werk ik aan een nieuw studio voor men eigen radio http://www.xme.fm
 
Ooit gelezen op een forum.
Aangezien ikzelf het niet beter kan verwoorden het betere knip en plak werk:

Nu is iedereen met een laptop en 100 euro een DJ, of je nu 9 of 90 bent, met software en een sync knop kan iedereen een leuke set neerzetten.
smaak is ook niet meer belangrijk, 99.9% v/d de "DJ's" pakken namelijk gewoon de maandelijkse beatport top 100 torrents en top 40 torrents.

Tot voor kort was de Pioneer CDJ "what seperated the men from the boys"
maar nu het nieuwe flagship model de NEXUS2000 ook al een quantize en sync functie heeft kan ook iedereen van 9 tot 90 hiermee overweg.

De oude generatie DJ's vindt dat de fabrikanten alleen nog maar fisher price setjes uitbrengen. Dit soort conclusies komt meer voor uit besef dat ze niet meer speciaal zijn en zichzelf dus opnieuw moeten gaan uitvinden.

De sync en quantize heeft er voor gezorgd dat de DJ addressable market voor fabrikanten vele malen groter is geworden dan voorheen, het is geen niche van tools meer, iedereen is DJ. de 40 jarige DINKY kan kiezen of hij in de huiskamer een Mark Levinson set neerzet, of een 2000 nexus set, gewoon omdat het kan, en ook hij 2 plaatjes naadloos aan elkaar kan plakken.

Er is veel rancune onder de "oude garde" maar ze weten ook dat dit niet meer overgaat.
de fabrikanten proberen nu de tool marketing:
DJ, we nemen het domme werk (sync en quantize) uit handen, zodat je in je set meer tijd hebt om andere door ons uitgebrachte "cutting edge" tools te gebruiken en je te onderscheiden.

Dit is het model van NI: eerst hebben ze de niche om zeep geholpen met TRAKTOR, nu is hun installbase vermiljoen voudigd en nu vertellen ze DJ's dat ze zich moeten gaan "onderscheiden met cutting edge tools" en komen ze met de X1, F1, Z2 etc etc....
Iedere keer weer een nieuw versie van een remote met een nieuw knopje dat weer gemapped is naar een nieuwe funcite in traktor.

Ondertussen is IEDEREEN zich aan het "onderscheiden" en groeit NI als een speer :rolleyes:

"vroeger"was een mixtape, nog echt een cassette met 2 SL1200's een uurtje 12"vinyl aan elkaard gedraait.

Tegenwoordig is een "mixtape" (in hemelsnaam, noem het gewoon soundcloud upload.....) de laatste beatport downloadpack van de piratebay, onderelkaar gelegd in Ableton van dezelfde piratebay.....

Daarom zijn er ook nog maar weinig die zich onderscheiden, omdat ze allemaal dezelfde NUMUZAK draaien.

Mensen die dit ecosysteem goed begrijpen, kunnen nu grof geld verdienen.

raphie
 
Hoi,

Ik ben 12 jaar en ben begonnen met dj'en ik heb al een mixer en muziek haal ik via spotify.
Ik sluit nu de boxen aan op de hoofdtelefoonplug. Ik heb dus ook een versterker nodig.
Wat heb ik verder allemaal nog nodig en hoe kan ik heb beste beginnen

Hoi wij zijn zelf ook dj's en draaien ook via het internet wij hebben een verzoek systeem een licentie buma en sena en een stream en een microfoon dit heb je allemaal nodig anders kan jij niet via internet draaien kijk maar eens op onze website *KNIP* mischien kan ik je dan daar verder helpen.

mvg team bellamia
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics ouder dan 3 maanden mogen met rust worden gelaten. Tevens het verzoek niet overal je link te plaatsen, dit zien we al reclame.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan