Adobe Photoshop CS5 Liniaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickylet

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Berichten
6
Hallo, typefout in de titel..... PS CS5
Ik werk al jaren met photoshop, heb nu een vernieuwde versie en zit met een probleem.

Ik wil graag een liniaal bij de foto's die ik bewerk, zodat ik de verhoudingen goed kan zien. (niet bij het afdrukken maar gewoon in beeld tijdens het bewerken.
Nu heb ik een liniaal geplaatst, maar als ik inzoom op de foto, zoomt de liniaal niet mee. Dat is erg onhandig en dat was bij mijn vorige versie niet zo, dus ik weet dat het kan.
Dus ik wil graag dat ik als ik inzoom ook de verhoudingen goed blijf zien. Wie weet hoe ik dit instel?
Bedankt voor je antwoord alvast.

Nickylet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
weet je zeker dat je het goede hebt gebruikt (guide), bij mij blijven ze namelijk netjes vast op de plaats staan bij in en uit zoom.
 
na 1 keer zoomt de liniaal mee.... daarna niet meer

Ja dat weet ik zeker. Het rare is... als ik een foto open, verschijnt gewoon de liniaal erboven en ernaast....(precies zoals de maat van de foto in werkelijkheid is)
Zoom ik 1 keer in, gaat de liniaal mee...., maar zoom ik verder in dan blijft de liniaal hangen en zoomt dus niet mee.

Met mijn oude versie heb ik dit nog nooit gehad. Ik zou niet weten hoe ik dit kan verhelpen. Heb ik misschien iets vastgezet in mijn voorkeuren....?
Ik hoor graag of iemand dit herkent en weet hoe ik het kan verhelpen.
 
apart... maar als dit echt zo is, dan moet ik snel opzoek naar de CS6 versie. Ik vind dat niet werken.
In ieder geval, bedankt voor je reactie.
 
idd, dat is nog handiger...
Ik heb net een nieuwe computer, dus kon ik er direct wel even en nieuwe versie van adobe photoshop op zetten dacht ik... gekke actie eigenlijk als je en programma hebt wat al perfect werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan