Remote VMware machines

Status
Niet open voor verdere reacties.

woltz

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
11
Hallo Allemaal,

Ik heb meerdere virtuele machines draaien op VMware 9.
Deze maken gebruik van het VMware NAT netwerk.
Ik kan deze machines binnen mijn netwerk overnemen met Remote Desktop.
Nu Wil ik deze machine ook met Remote desktop kunnen overnemen buiten mijn netwerk, dit wil helaas maar niet lukken.
Ik vroeg mij nu af of dit mogelijk is en zo ja of er iemand weet hoe ik dit kan instellen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,

Woltz
 
Je zult in je firewall van zowel Windows als je router Remote Desktop moeten toestaan en de port forwarden naar de machine waar de VM's op draaien. Het gaat TCP port 3389, als alles standaard is.
 
De firewall staat goed, ik kan wel de fysieke (Host voor VMware) remoten. Ook de port forwarding naar de fysieke machine staat goed.
 
Je zult ook in Vmware onder de NAT instellingen moeten portforwarden naar het ip-adres van je virtuele server..... Je heb (vanwege je NAT netwerk in VMWare) namelijk een typische "NAT router-na-NAT router" configuratie, dus moet er 2 keer geportforward worden.

Tijs.
 
Ook dit heb ik nu geprobeerd

port forwarding in VMware is Host port 9997 naar IP_ADRES:3389
in mijn router heb ik het geprobeerd met 3389 en 9997 maar kom er nog steeds niet op
Hierna heb op mijn virtuele machine de port voor remote desktop veranderd naar 3390, ook in de port forwarding aangepast.
Ook dit werkt helaas niet
 
Geen idee van hieruit. Zou bijv. een firewall instelling op je VMWare host-computer kunnen zijn, een firewall instelling op de VM zelf, een firewall instelling in je Internet router etc.
Overigens: Je moet dit NOOIT van binnenuit testen, maar altijd van buiten. Dus testen vanaf het thuisnetwerk van een vriend of via http://www.canyouseeme.org etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan