Lan verbinding [Onbekend netwerk]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daravil

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
12
Sinds een paar dagen heb ik uit het niets een probleem met mijn lan verbinding.

Ik kwam thuis en zag dat ik geen verbinding meer had eerst gaf mijn lan verbinding aan dat het een onbekend openbaar netwerk is, ik probeede de router/modem te restarten zonder succes.
na een beetje gekloot te hebben begon mijn lan verbinding aan te geven dat mijn netwerkkabel niet aangesloten is ik probeerde de kabel op mijn laptop uit en hij werkte prima, na de driver opnieuw geinstalleerd te hebben geeft hij weer aan na het identificeren dat het een onbekend netwerk is
Draadloos krijg ik wel verbinding, heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is?

langy.png


lan2o.png


ipconfigl.png
 
Laatst bewerkt:
Al eens de draadloze adapter uitgeschakeld? Ik dacht dat je maar 1 verbinding kan hebben..

En anders doe ze eens alle 2 uit en doe dan dan lan verbinding weer aan, heb dit zelf soms meegemaakt.
 
Al eens de draadloze adapter uitgeschakeld? Ik dacht dat je maar 1 verbinding kan hebben..

En anders doe ze eens alle 2 uit en doe dan dan lan verbinding weer aan, heb dit zelf soms meegemaakt.

Ja heb al eens de draadloze adapter uitgeschakeld, dit probleem begon dan ook voordat ik draadloos had, heb gister even een stick aangeschaft zodat ik op internet wat hulp kan zoeken
 
Heb even mijn router en modem weer 10 minuten uitgedaan en mijn lan adapter uit en aan gedaan eerst kreeg ik 2minuten weer het geval dat mijn netwerk kabel niet aangesloten is daarna begon hij te identificeren en kreeg ik weer is onbekend netwerk
 
169.254.x.x is een APIPA adres, wat staat voor "Automatic Private IP Addressing". Deze krijg je automatisch als je netwerkkaart op DHCP staat ingesteld, maar geen DHCP server kan vinden.

Geef die netwerkkaart dus eens een vast IP adres in de 192.168.1.x range en kijk of je dan op je router/modem kan komen, zodat je het verder kunt onderzoeken.
 
169.254.x.x is een APIPA adres, wat staat voor "Automatic Private IP Addressing". Deze krijg je automatisch als je netwerkkaart op DHCP staat ingesteld, maar geen DHCP server kan vinden.

Geef die netwerkkaart dus eens een vast IP adres in de 192.168.1.x range en kijk of je dan op je router/modem kan komen, zodat je het verder kunt onderzoeken.

Hoe ging dat ookalweer, via de eigenschappen van ip4 toch?
Zoja dan heb ik dat al eens geprobeerd en toen begon hij weer te identificeren voor een paar seconde maar hij kwam weer bij onbekend netwerk uit
 
Yep!

Vanuit plaatje 1 klik je op Eigenschappen. Dubbelklik op (TCP/IPv4) en vul het volgende in:

IP: 192.168.1.250 (als deze niet al door een ander apparaat op je netwerk gebruikt wordt, anders vervang je die 250)
Subnet: 255.255.255.0
Gatenweg: 192.168.1.1

Als dit niet werkt, dan weer terugzetten op automatisch IP verkrijgen.
 
Ik zie dat je net een ipconfig hebt gedaan, heb je al eens een ipconfig /release , ipconfig /renew gedaan?

Ook dit is mss een simpele vraag maar heb je de utp kabel al getest met een andere pc? Of heb je dit met alle lan verbindingen met een kabel? Ook met andere kabels?
 
Yep!

Vanuit plaatje 1 klik je op Eigenschappen. Dubbelklik op (TCP/IPv4) en vul het volgende in:

IP: 192.168.1.250 (als deze niet al door een ander apparaat op je netwerk gebruikt wordt, anders vervang je die 250)
Subnet: 255.255.255.0
Gatenweg: 192.168.1.1

Als dit niet werkt, dan weer terugzetten op automatisch IP verkrijgen.
Jammergenoeg springt hij meteen weer op onbekend netwerk
 
Ik zie dat je net een ipconfig hebt gedaan, heb je al eens een ipconfig /release , ipconfig /renew gedaan?

Ook dit is mss een simpele vraag maar heb je de utp kabel al getest met een andere pc? Of heb je dit met alle lan verbindingen met een kabel? Ook met andere kabels?

Ik zal is releasen en renewen, ik heb mijn utp kabel met een laptop getest en dat werkte wel perfect zou het kunnen dat mijn netwerk kaart defect is?

Edit: geen succes
 
Laatst bewerkt:
Jammergenoeg springt hij meteen weer op onbekend netwerk

Maar kan je wel je gateway pingen? Met een vast IP dus.
(Wel eerst draadloos uitzetten natuurlijk)

PING 192.168.1.1
 
Laatst bewerkt:
Ok twee verschillende resultaten, als ik mijn IP er niet handmatig inzet krijg ik het eerste
Als ik mijn IP er wel handmatig inzet krijg ik het tweede:"

pingo.png
 
Mijn netwerk kaartje geeft nu wel weer groen licht maar nog steeds geen verbinding
Volgensmij knippert hij oranje
 
foutmelding 1 komt omdat je met APIPA geen gateway hebt.
foutmelding 2 komt omdat je modem/router niet gevonden wordt.
 
Dit is net zoals MicMokum zei, ofwel heb je de default gateway verkeerd of niet ingegeven of je router doet raar met dhcp.

Al eens gekeken in je dhcp server van de router?

En kan je een arp -a doen in cmd? (mss ook best je fysiek adres verbergen, not sure :p)
 
Laatst bewerkt:
Dit is net zoals MicMokum zei, ofwel heb je de default gateway verkeerd of niet ingegeven of je router doet raar met dhcp.

Al eens gekeken in je dhcp server van de router?

En kan je een arp -a doen in cmd? (mss ook best je fysiek adres verbergen, not sure :p)

Geen idee hoe

Arp -a
arpa.png
 
Oh, heb nog eens mijn kabeltje op mijn laptop geprobeerd en daar kon hij hem niet eens vinden, kan het dan toch zijn dat het kabeltje is doorgebrand of iets dergelijks?
Alhoewel hij het kabeltje op mijn pc wel vind
 
Wat voor IP adres krijg je als je je laptop aansluit?

En zijn connectoren van netwerkpoort op pc wel oke? horen 8 metalen 'draadjes' parallel aan elkaar te zijn.
 
Oh, heb nog eens mijn kabeltje op mijn laptop geprobeerd en daar kon hij hem niet eens vinden, kan het dan toch zijn dat het kabeltje is doorgebrand of iets dergelijks?
Alhoewel hij het kabeltje op mijn pc wel vind
Ind. andere kabel proberen. En anders is het je router.

Oorzaak mag je zelf naar gissen... ;) Veel buigen en over struikelen is iig niet bevordelijk voor levensduur.
 
Wat voor IP adres krijg je als je je laptop aansluit?

En zijn connectoren van netwerkpoort op pc wel oke? horen 8 metalen 'draadjes' parallel aan elkaar te zijn.

Netwerkpoort zit goed is inorde, ik zal zo is kijken wat voor IP adres ik krijg op m'n laptop ik vermoed hetzelfde als op m'n PC want op m'n laptop detecteert hij de kabel niet eens.

Ik ga eerst even met een klein reserve kabeltje kijken of hij het wel doet op m'n laptop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan