Na schone installatie geen toegang meer tot andere PC in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Tot vorige week had ik in mijn netwerk 2 PC's hangen (beide Windows 7 Ultimate; ik noem ze maar even PC1 en PC2), een laptop (Windows 7 Home) en een mediaspeler. Ik had alles zo geconfigureerd dat alle apparaten elkaar konden benaderen. Ik had geen thuisnetwerk opgezet, maar gewoon de verschillende partities op de PC's en laptop gedeeld.

Nu heb ik dit weekend PC1 opnieuw geïnstalleerd met Windows 7 Ultimate en opnieuw alles zo ingesteld als vóór de installatie (toen alle vlekkeloos draaide). Sindsdien kan ik vanuit PC1 de andere PC (PC2) echter niet meer benaderen en andersom. De mediaspeler is wel gewoon te benaderen.

Ik heb de volgende dingen ondernomen:
- er voor gezorgd dat de netwerknaam voor alle apparaten hetzelfde is
- alle partities op PC1 gedeeld en volledige rechten gegeven aan Iedereen
- mijn firewall zo ingesteld dat hij verkeer van en naar de IP-range in mijn netwerk doorlaat

In feite heb ik de instellingen van PC2 overgenomen op PC1, maar toch werkt het niet. Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Ik kwam deze week zoiets tegen, waarbij het probleem bleek te zijn dat PC1 en PC2 dezelfde computernaam hadden.

Check daar dus zeker op. Verder zou je het volgende kunnen nakijken (combinaties zijn mogelijk):
a. Je hebt op de nieuw geïnstalleerde pc in het Netwerkcentrum je thuisnetwerk als Openbaar netwerk aangegeven ipv. Thuisnetwerk
b. Je hebt op de nieuw geïnstalleerde pc in het Netwerkcentrum -> "Geavanceerde instellingen voor delen" de Netwerkdetectie uit staan.
c. Firewall programmatuur op de nieuw geïnstalleerde pc die de zaak blokkeert.

Tijs.
 
Dank voor je suggesties. De PC's hebben niet dezelfde naam. Daarnaast heb ik bij beide een thuisnetwerk geselecteerd i.p.v. openbaar netwerk. Netwerkdetectie staat op alle PC's aan. En ik heb de firewall op PC1 precies zo geconfigureerd als op PC2 (die trouwens precies zo was geconfigureerd als PC1 vóór de installatie). M.a.w. je suggesties worden zeer op prijs gesteld, maar leiden helaas niet tot de oplossing.
 
Dan heb ik zo snel geen tips meer. Hopelijk reageert er anderen met nieuwe tips.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan