DNG bestanden omzetten in ander groot bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdb1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
4
De foto'kes (raw-bestanden)die ik getrokken heb met mijne Nikon heb ik omgezet in leesbare DNG bestanden, MAAR die bestanden zijn nu zoooo klein dak ze bijna niet kan zien om te bewerken. Ik wil ze op normale grootte krijgen, met 1 muisklik als het ware en zonder geruis! als dit niet teveel gevraagd is..
 
Welkom op Helpmij :)

In welk programma zijn of worden de foto's bewerkt?
 
Hallo
thanx!
Ik ben nog niet gestart met bewerken, aangezien ik ze maar half zie.
Ik wil ze nu gewoon op mijne laptop op normale grootte knn bekijken, gelijk een JPG bestand
dus mijn vraag: hoe krijg ik die dng bestanden in een normale grootte

PS welke software raad jij aan om je foto's te bewerken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag was meer in welk programma je ze bekeek waardoor ze zo klein lijken :)
Het kan best zijn dat ze geschaald worden zodat ze volledig op je scherm passen.

Photoshop (CS6 ondertussen) is toch wel een beetje de industriestandaard :)
 
Hmm, goeie vraag.

Ik heb 3 mogelijkheden:
- windows and fax viewer
-adobe reader 9.4 (maar marcheert niet)
- Microsoft visual studio version selector

ik kan ook nog selecteren uit ganse lijst.
Wat stel jij voor?

En als ik ze wil uploaden op facebook, vind ik ze zelf niet terug.
dus ik doe iets verkeerd maar weet niet wat
 
Wat doet "Windows and Fax viewer"? Voor zover bij mij bekend is dat de snelle weergave van Windows.

Als daarin de foto's niet goed weergegeven worden stel ik voor dat je Photoshop probeert te regelen en anders de open-source variant GIMP.
Voor facebook zul je ze waarschijnlijk eerst op moeten slaan als .jpg. Een .dng doet het waarschijnlijk niet.
 
een raw bestand (archiefbestand) zet je om naar DNG (ook archiefbestand) om deze in een bewerkingsprogramma te kunnen openen en niet om het op te slaan als foto.
Elk merk heeft zo zijn eigen Raw bestandindeling en omdat niet elk fotobewerkingsprogramma hier mee om kan gaan is er DNG (door adobe) in het leven geroepen.

adobe kan deze probleemloos openen : http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/extend.html

Als je ze toch direct in jpg om wil zetten kun je beter je camera instellen op jpg formaat i.p.v raw
 
En hebben jullie een idee hoe ik die dng-bestanden nu kan omzetten in jpg bestanden? door bv. 1 simpele muisklik?
Zo heb ik de originele raw bestanden om te bewerken en de jpg bestanden om ergens up te loaden.

groetjes
 
met 2 simple klikken , open raw bestand en klik 2 opslaan als jpg

Dit kan met software van Nikon , Adobe , coreldraw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan