Netwerk met homeplugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allemaal,

Wij hebben hier thuis een netwerk met een FritzBox 7340 waarop twee pc's met bedraad internet zijn aangesloten. Nu heeft mijn moeder een laptop met wifi die ook daarmee verbinding maakt en mijn pc boven maakt met wifi verbinding met de FritzBox. Alleen nu is het probleem dat de Wifi steeds uitvalt omdat we nogal ver van de centrale zitten.
Nu wou ik deze twee pc's met internet verbinden met een homeplug want een draad trekken gaat hem niet worden.

Nu heb ik de volgende producten uitgezocht om dit netwerkje op te zetten maar ik weet niet of dat zo gaat lukken.

De switch sluit ik dan aan op een van de poorten van de FritzBox. Dan sluit ik hier de ene powerline adapter op aan van de kit. De andere sluit ik dan in mijn kamer aan op een modem en dan een kabeltje naar de pc.
De andere homeplug (de losse) sluit ik dan aan op een modem en dan een kabeltje naar de laptop.

Gaat dit zo lukken of moet ik dan 2 kits kopen?

Grtz,

gast0685
 
De WiFi valt uit? Klinkt raar of is die Fritz!Box niet voor de WiFi verantwoordelijk? Of is het echt zo ver?
Nog een vraagje: zit de Fritz!Box aangesloten op het modem?
In dat geval kan je gewoon 2 start-kits kopen en ben je klaar. Eentje bij de Fritz!Box in het stopcontact, eentje bij de laptop en eentje bij de desktop.
En: er zijn ook goedkopere homeplugs, ik heb een tijdje geleden voor iemand 2 stuks voor 25 euro gekocht. Van Sweex, werkt goed, je moet alleen een beetje klooien bij het installeren...
edit: als je toch liever TP-link hebt, dan is het ietsje goedkoper om 3 losse te kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik werk thuis ook met Homeplugs, ben er zelf zeer tevreden over. Stabieler dan Wifi.

Alle Homeplugs kan je met elkaar verbinden tot 1 netwerk. Het verhaal van jou met boven een modem enzo snap ik niet echt, maar op je FritzBox (je modem) heb je 2 bedraadde PC's. Jouw nieuwe switch koppel je aan de FritzBox en sluit hier één HomePlug op aan, en misschien de twee losse PC's. Vervolgens steek je de HomePlug in het stopcontact en in de meterkast ben je dan klaar.

De losse twee HomePlugs kan je overal in huis in een stopcontact drukken, en met een netwerkkabeltje steek je dit gelijk in je laptops of PC's. De tussenkomst van een modem in je post op elke locatie snap ik niet, dat hoeft niet. Uiteraard kan je er weer een extra switch tussenhangen, zodat je op die kamer meer PC's kan aansluiten, maar dat spreekt voor zich.

Om alle HomePlugs met elkaar te laten verbinden, moet je ze eerst wel via een wachtwoord laten koppelen. Dit staat wel uitgelegd in je handleiding.
Denk erom dat je niet met verlengkabels gaat spelen tussen de Homeplugs. Ook wordt wel eens afgeraden om ze aan te sluiten over meerdere elektriciteitsgroepen, maar daar heb ik geen negatieve ervaringen mee. Snelheid en stabiliteit is even hoog.

Succes!
 
Ok, we kopen wel 2 homeplugkits. En ja AndreaZz, er is gezegd dat we te ver van de centrale zitten.
Dan is dit topic opgelost. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan