Hoe een film maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
400
Hallo,

Zoals altijd zit ik hier weer met hoop vragen. Hoe moet je een film maken? Ik weet niet zo goed hoe je eraan moet beginnen buiten beelden opnemen. Maar hoe werkt het? Ik heb wel Windows live movie maker maar ik vind dat zo onhandig om mee te werken. Ik geraak er niet zo gaat aan uit zal ik maar zeggen. Die speciale effecten bij muziekclips bevoorbeeld gaat niet bij moviemaker. En dat wil ik juist wel. Ik zou graag speciale en coole effecten willen toevoegen aan een clipje. Geen tekst ofzo. Gewoon bevoorbeeld dat ik 3 keer sta in film ofzo. Echt zo'n effecten. Wie weet raad. Nouja het mag betalend zijn maar als het meer dan 50 euro kost....laat het dan maar zitten. Het is meer een soort expiriment. Ik probeer steeds iets nieuw op de pc.
 
Laatst bewerkt:
nou , deze past precies in je budget :
http://www.magix.com/index.php?id=9698&L=93&partnerid=9009&AffiliateID=2&phash=QL7GhMq5Y85Nj6O3&gclid=CMfRl7729rICFYXMtAod81YAJQ

om maarzo wat te proberen kan ik je het videoediten afraden, hier moet je toch echt voor gaan zitten.
Het effect wat je als voorbeeld gaf is echter ook niet met 2 muisklikken te realiceren.
Dit begint al met de juiste camera positie en dan de persoon 3x op een andere plek opnemen, of met greenscreen opnemen,
Dan komt het werk als editor pas, deze effecten zitten niet standaard in een edit program maar zul je zelf moeten maken,keying enz.
Wel standaard zijn een enkeltal overgangen die je tussen clips kunt invoegen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet er inderdaad wel de tijd voor nemen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het heel erg leuk werk!

Ik zou windows live movie maker afraden en adobe premiere pro is mischien wel te geavanceerd.

Ik zou gewoon beginnen met de al eerder genoemde magix video deluxe! Hier zitten veel leuke overgangen in en is makkelijk te leren!

P.S wat voor soort film wil je maken? :) ben wel nieuwsgierig namenlijk :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan