Avi bestanden branden geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

SilVraagtHulp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
2
Hallo Helpmij Leden,

Mijn probleem is als volgt;
Ik heb 23 kleine .AVI filmbestandjes van ongeveer 5 min per stuk (sommige zelfs 1 min) en wil deze samen op een Dvdtje branden om ze te kunnen afspelen op mijn DVD speler.

Ik doe dit geregeld met meerdere .AVI bestanden en heb daar nooit problemen mee, nu echter wel.

Ik heb de bestandjes gebrand met Ashampoo als data disk net als altijd maar nu geeft mijn dvd speler alleen het geluid en niet het beeld.

Wat heb ik geprobeerd:
1. Al 3 dagen internetforums afgezocht naar oplossingen
2. DVD Flick gedownload (Dit was een van de suggesties op internet) Geeft aan dat er geen Thumbnail is en de fimpjes krijgen een rood kruisje er door heen
3. DvdVideoSoft gebruikt om de bestanden om te zetten naar DVD, resultaat is een lege map die word aangemaakt.
4. ConvertXToDVD gedownload (ook een van de suggesties op internet) Geeft aan ''Er is geen decodeerbaar video data bestand''
5. DivixRepair gebruikt (nog een andere suggestie) geeft een notepad documentje met Bad Frames en er zou dan een lijst moeten komen met dat het word opgelost maar er gebeurt niks..

Ik ben na 3 dagen een beetje verloren in alle mogelijkheden en het werkt allemaal niet.. heeft iemand enig idee hoe ik in niet al te moeilijke computertaal de bestandjes gewoon kan branden op een dvd'tje en lekker kan afspelen op de TV?

Alvast bedankt
 
Bedankt voor je reactie, ik kan het bestand inderdaad niet afspelen met WMP ook niet met VLC trouwens.. ik denk dat ik nu weet wat het probleem is.

Het zijn opgenomen afleveringen van een TV programma en ik wil maar een deelfragment van de uitzending dus heb ik ze met de Video DUB software van DVDVideoSoft tot korte stukken geknipt. De hele afleveringen speelt hij wel gewoon af met beeld bij VLC maar de deelfragmenten net als op de DVD zonder beeld en met nog slechter geluid dan op de DVD.

Ik denk dus dat het licht aan het knippen, zijn er tips voor andere goede gratis knip programma´s?

Toch erg bedankt!
 
Met VirualDub kan dat, wel met de juiste plugins, tis gnu en nogal spartaans en de plugins verwarrend, je kunt er veel mee maar een eigenstudie is wel vereist.
 
of je probeert het eens met avi cutter. Is freeware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan