photoshop cs 5 op zwart wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Berichten
183
zwart wit.JPG

Ik start mijn photoshop op en al mijn kaders (echts) aan de zijkant zijn weg. Daarbij staan de instellingen ook op zwart wit ofzo. Als ik emmertje gebruik voor invullen wordt het vak wel rood maar op de afbeelding I zie bijgevoegd) blijven de vakjes grijs.
Wat is er ineens door mijn computrer zelf gewijzigd?

Ben aan de rechterkant mijn lagenpallet kwijt, en kan het losse blokje lagen niet vast zetten in het rechterkader. Heb ik eindelijk de tijd om een leuke workshop te doen... zit het programma door de war.. grrrr...
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk staat Photoshop in Grayscale mode. Zorg ervoor dat RGB aanstaat. (Ik weet dat dit niks zegt als je een beginner in photoshop bent)

Ga naar: Afbeelding > Modus > RGB modus (Of Image > Mode > RGB als je de engelse versie hebt). En klik op RGB. Maak dan een nieuw bestand aan en zorg ervoor dat je in het menu waar je de grootte aanpast, ook RGB ziet staan en niet Grayscale. Zie hieronder bij Mode:
https://wiki.brown.edu/confluence/d....gif?version=1&modificationDate=1152823704000
 
Bekijk bijlage 165859

Ik start mijn photoshop op en al mijn kaders (echts) aan de zijkant zijn weg. Daarbij staan de instellingen ook op zwart wit ofzo. Als ik emmertje gebruik voor invullen wordt het vak wel rood maar op de afbeelding I zie bijgevoegd) blijven de vakjes grijs.
Wat is er ineens door mijn computrer zelf gewijzigd?

Ben aan de rechterkant mijn lagenpallet kwijt, en kan het losse blokje lagen niet vast zetten in het rechterkader. Heb ik eindelijk de tijd om een leuke workshop te doen... zit het programma door de war.. grrrr...

de werkbalken kun je terug krijgen bij de optie "Window" aan de bovenkant.
ook kun je default settings laden: Window > Workspace
het zwart-wit is waarschijnlijk een foutje bij het opslaan van de opties: Edit > Preferences > Interface
daar aan de bovenkant staan van die vierkante blokjes, dat zijn de kleuren van de interface

ik hoop dat dat je een beetje verder helpt :D
 
oke...Thnks voor de tips. Ziet er ineens een stuk beter uit. ik merk dat er nog iets veranderd is.
Als ik een cirkel wil vullen maar hij vloeit uit ver buiten de cirkel. Ik wil alleen kleur in de cirkel.
ik weet niet wat er gebeurd is maar alles staat "door de war" of anders zoals ik gewend ben.
Wel onwijs bedankt voor jullie snelle hulp. Daar ben ik dan wel weer enorm blij mee!!!!
Mille Grazie!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan