WLAN -> (laptop) -> LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
186
Hallo,

ik heb sinds een jaartje of 2 ineractieve tv van KPN..
Dit bevalt mij heel goed, alleen wat mij niet bevalt, is dat als ik geen UTP kabels (want dat heeft ie nodig)
door mn huis wil trekken, KPN mij adviseert om een draadloze verbindingsset te kopen..
(powerline adapters dus..)

maar aangezien ik deze vrij prijzig vind, en er een maximaal van 3 verbindingen via dat ding (intotaal 4, want 1 stuurt het singaal van de modem naar het eerste kastje, en die naar de andere 3, waar ik dan vervolgens een pc, PS3 , router op kan aansluiten..)

Had ik het idee om het wifi singaal dat mijn laptop ontvangt zo via de LAN aansluiting door te sturen.

dus dan krijg je dit:

MODEM (draadloos) LAPTOP (lan) interactieve tv kastje

en ik heb dit al voor elkaar gekregen:

MODEM (draaloos) LAPTOP (lan) ANDERE LAPTOP



maar bij de interactieve tv wil dit niet lukken..
Daarom ben ik dringend opzoek naar zowel hardware en software die me hier bij kan helpen...

Helaas is een router ook geen oplossing, want dan moet er nog steeds een kabel van de modem naar de router..

p.s. ik weet wel dat de interactieve tv, gebruik maakt van allerlei beveiligingen..
 
Nou, in principe heb je maar 1 homeplug in de meterkast nodig! Vervolgens kan je meerdere homeplugs door je huis gebruiken. Volgens mij verschilt het maximum aantal per type. Voor 25 euro had ik een paar maanden geleden al een setje van Sweex met 80Mbit/s. Als je een link nodig hebt, zeg je het maar!

Succes!
 
Ja, ik denk ook wel dat dat de beste oplossing is..
ik denk aan eentje van 100 mb..
bij alternate verkopen ze dr ook een, voor 30 euries.
Maar kan jij mij toch nog even die link geven?

Ik wacht sowieso nog even de andere reacties van mensen af..
 
Klik, is geopend, maar daardoor wel een paar euro korting ;). Ze zijn er 2 x open, die andere is hetzelfde adres, alleen dan met een 8 als laatste cijfer :)
 
Ze hebben 2 exemplaren die al open gemaakt zijn. Ze maken voor beide een aparte met voorraad 1. In principe zijn ze dus hetzelfde en de link is ook hetzelfde, alleen verschilt het laatste cijfer van de link, als je daar een 8 van maakt, kom je bij de andere uit. Ik dacht dat het makkelijker was dan een linkje, maar achteraf is dat niet zo (logisch, maar ik ben af en toe een beetje dom).
 
oke, dus anders zouden ze duurder zijn?
dit is een soort van etalgemodel? (ik even niet de excate benoeming)

maar dan moet ik ze wel alle 2 kopen?
 
Bij deze raad ik je af om die Sweex plugs te kopen: ze zijn nergens meer goed leverbaar. Het zou dus niet handig zijn om er 2 te kopen, want dan kan je maar 1 apparaat aansluiten. Ik heb even voor je op HWI gekeken, en dit zijn nu de goedkoopsten:
klik
klik
klik
klik (deze is in de aanbieding bij PixMania, maar in het verleden waren er vaak problemen met PixMania, dus ik raad je niet aan daar te kopen).

De verschillen zijn klein: allemaal 200Mbit/s (dacht ik) en het verbruik zal elkaar ook niet veel ontlopen. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan bij jouw favoriete webwinkel.

Succes!
 
Ik denk dat ik inderdaad dat ga doen, en dat ik ook connectify me hotspot pro aanschaf, want dat vind ik ook wel een degelijk programma..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan