Opslaan van film in moviemaker -> beeld slecht (huh?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondie40

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
25
Dag allemaal,

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb een filmpje gemaakt, muziek ondergezet en klaar voor 7 minuten voetbalplezier!.
Opgenomen beeld is prima en is bij bewerken ook prima.
Tot ik ga opslaan? Wat natuurlijk ff duurt en daana als je het terug kijkt, heb ik regelmatig gewoon slecht beeld! Hotter en storter.

Wat doe ik fout?

Groetjes Blondie
 
Hallo Blondie je doet niets fout denk ik maar...... Heb je er lang niet meer mee gewerkt.
Windows Movie Maker van Windows XP (Heb je die) kan slechts exporteren naar twee videoformaten: ongecomprimeerde AVI en WMV9; beiden worden zo goed als nergens (meer) door ondersteund. Verstandiger is het om over te stappen op Windows Live Movie Maker. Hiermee kun je ook het gemaakte AVI-bestand converteren naar een vriendelijker formaat, zoals mpeg. Wellicht kun je hier mee vooruit.

Klik
 
Laatst bewerkt:
Ha die manamana,

Ik heb juist net het licht gezien hoe ontzettend leuk dit is. Ik gebruik Windows live Movie Maker.
Wat bedoel je precies met converteren naar een vriendelijker formaat.
Als ik mijn filmpje klaar heb, klik ik rechtsboven in op film opslaan (aanbevolen item). Ik moet dan lang wachten en dan heb ik een filmpje.
Vergeet iets in dit proces?
 
Oh dat is dan een foutje in je eerste bericht daar spreek je over moviemaker. (is oud).... Nieuw is windows live moviemaker. (windows7)

Dus dat heb je nu. Ik was op het verkeerde beentje gezet.:(
 
En nee je doet niets verkeerd zoals ik verder lees dan. Heb je dat ook met andere filmpjes stotter stotter.
 
een paar seconde niks aan de hand en dan wordt hij ziek (stotter stotter) dan weer goed dan weer ziek.
Zou het door mijn laptop komen, moet je perse een PC gebruiken met bepaalde ...
 
Is dit de 1e keer dat je een filmpje afspeelt met je laptop of zo. Nee je hoeft geen PC te gebruiken daar ligt het niet aan.
Als je een zwaar spel speelt op je laptop doet hij dan ook stotter stotter. En is het bij een youtube filmpje ook steeds stotter stotter. Ik denk nu dat je videokaart het niet aan kan.

Als je meerdere filmpjes afspeelt dan is dit kennelijk je videokaart. Sla dat filmpje uit windows movie maker eens op op een USB stick op of zo.
Speel deze eens af bij een vriendin op haar laptop of op een computer. Ik denk dan dat de film normaal afspeelt en dan weet je gelijk de oorzaak. :(
 
Hoi hoi,

Ik ben er achter dat het komt door mijn laptop komt. Ik heb hetzelfde op een vaste computer uitgevoerd en daar slaat het filmpje gelijk op in een MPEG en op mij laptop niet.

Ik moet dus zorgen dat ik deze opsla mogelijkheid op mijn laptop krijg. Heb je daar nog een tip voor?

gr Blondie
 
Mhh listig.
Ondersteunende bestandstypen.

Op je laptop wordt dit kennelijk niet ondersteund. Klik hier voor begrippen.

Waar draait je laptop op.???

Ik zelf gebruik VLC media player voor het afspelen van filmpjes. Deze ondersteund nagenoeg alle video bestanden geen gedoe met codecs.

Of ga naar configuratiescherm, Automatisch afspelen, en dan kom je hier uit zie bijlage.

Daar kun je instellingen plegen voor windows 7 althans. Kun je hier mee vooruit.

Blondie.JPG
 
De grootte van de filminstellingen verkleinen


  1. Open in Movie Maker het filmbestand.
  2. Klik op Filmbestand opslaan in het menu Bestand.
  3. Volg de aanwijzingen op in de wizard Film opslaan.
  4. Klik op de pagina Filminstelling van de wizard Film opslaan op Overige instellingen en klik op Video van hoge kwaliteit (klein).
 
@ manamana:

Mijn laptop draait op windows 2010, Ik heb je bijlage uitgeprint, maar bij DVD-film kan ik niet selecteren op Video VLC media player selecteren. Ik kan alleen CD afspelen met Windows Media Player en nog iets van "Nero'


@ dorado:

Hartelijk dank dat je mij ook wilt helpen. Maar ik bij nr 3.: volg de aanwijzigen op in de wizard Film, weet ik niet wat ik moet doen.
Wat ik doe bij BESTAND:
1. film opslaan
2. aanbevolen voor dit project
3. bij map: Video
4. Bestandsnaam: mijn film
5. Opslaan als: windows video bestand
Ik kan alleen daaruit kiezen.

Bij de vaste computer krijg ik wel MPEG o.i.d.

Hebben jullie nog een tip???
 
Hallo. Je zegt dit.
Mijn laptop draait op windows 2010, Ik heb je bijlage uitgeprint, maar bij DVD-film kan ik niet selecteren op Video VLC media player selecteren. Ik kan alleen CD afspelen met Windows Media Player en nog iets van "Nero'.

Windows 2010 moet windows 7 zijn, maar dat terzijde.

Doe eens met de rechtermuisknop, "dan openen met" dan krijg je allerlei opties om af te spelen.
Je kunt de CD afspelen met windows media player zeg je. Kan dat op de laptop dan. En is deze nog steeds stotter stotter.

En "Nero" is een brandprogramma om cd's mee te branden.

Kopieer die CD eens naar je bureaublad. En speel hem dan eens af. Doet deze het dan wel op de laptop.

Het zou ook kunnen dat je lezer (de lade waar de cd ingaat niet goed leest) iets of wat raar doet of beschadigd is. Maar dat denk ik niet

Heb je nog een andere cd met een filmpje. Probeer die eens. Of cd tje lenen.

Als een andere cd ook niet goed afspeelt dan kan het ook nog dat je videokaart het niet trekt.

Ik vroeg je eerder of je een filmpje van youtube wel kunt afspelen en niet stotter stotter doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan