Wat is een goed programma voor optimalisatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalief

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
46
Hoi hoi

Graag zou ik willen weten wat een goed programma is voor optimalisatie.

AVG pc tune-up
CCleaner
Registry Mechanic
Advanced System Optimizer
Advanced Registry Optimizer (ARO)
etc



- Welke bovenstaande zijn goed en welke moet je zeker niet gebruiken?
- Is het slim om een betaalde versie te nemen?
- IK heb zelf AVG virusscanner, is het dan aan te raden de AVG pc tune-up te nemen. De proefversie daarvan ging als een tierelier en maakte mijn computer een stuk sneller.


Nathaliefs
 
Tune-Up is een goede programma die jou pc wel schoon houdt.Maar ik raad het jou niet echt aan omdat hij te zwaar is en maakt jou pc traag.Tenminste bij mij vroeger
Maar in jou geval maakt Tune-Up jou pc toch wel sneller.Als het zo blijf werken jou ik Tune-Up toch wel aanraden.

Succes verder:thumb:
 
Laatst bewerkt:
wat is msconfig?

Hoe kan tune-up het traag maken als hij mijn computer juist beter heeft gemaakt? of bedoel je dat het best lang duurt voordat het programma zijn werk heeft gedaan?

groetjes Nathalie
 
Msconfig kan je alles uitzetten tijdens opstarten, dus start hij sneller op.Als je witl kan ik dat ook uitleggen hoe je dat instelt \ als je het nodig hebt.
 
Tja, net effe die tune-up geprobeerd maar vind het buts, denk dat de PC langzamerhamd langzamer is geworden en dan lijkt het wel of er nu iets is versneld, mij in ieder geval niet.
Gewoon alle meuk die geïnstalleerd is en die mee opstart uit opstarten verwijderen, kan ook met Ccleaner en voor je "goed gevoel" ook een regcleaner kun je ermee uitvoeren.

Door het wissen van foutieve sleutels, achtergebleven bestanden, log bestanden, degragmenteren ( 1 x gedaan zul je moeten blijven doen) etc. wordt een windows 0,0% sneller van.

PS,
http://www.schoonepc.nl/windows7.html
 
Laatst bewerkt:
Het beste programma !?
Dat ben jezelf.....PC schoon houden eventueel met zoals gezegd CCleaner en zorgen dat er geen zooi (malware) op komt.
Defragmenteren is zinloos alsmede het defragmenteren of opruimen van je register. Snelheids winst haal je er niet mee.

In het verleden gebruikte ik deze programma's ook maar heb nog nooit enig verschil gemerkt.
Wat vaak wel zinvol op tragere PC's is om in ieder geval te zorgen dat er niet teveel opgestart wordt en mee draait op de achtergrond via "msconfig"......

Bij de snellere lees moderne apparaten is dit overigens ook geen probleem meer.
 
De beste optimalisatie kun je zelf doen, en dat is opruimen.
 
thanx voor alle reacties.

schoonepc kende ik al wel, maar had ik nog niet gekeken. Heb net maar even msconfig gedaan: 12 bestanden starten op: 2 keer intel,

virusscanner, besturingssysteem, Batterycare, javaplatform, roc roc NT, Roc roc ssl v12, vprotect application, 3 keer intel, synaptics pointing device, Realtek HD

staat er wat raars tussen of iets dat toch niet hoeft op te starten?

en nog 1 vraagje:

Heb betaalde Norton (gedoneerd door techsoup) er af gehaald omdat die afgelopen was en te zwaar zou zijn. Nu heb ik proefperiode avg gehad. Net vandaag gratis versie AVG geinstalleerd. Ik game niet en download ook geen film of muziek. Heb ik genoeg aan de gratis versie of toch maar een betaalde nemen?

Nathaliefs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer Microsoft security essentials eens, link
Het is een erg eenvoudig en ligt pakket.
Misschien kun je de specificaties van je pc eens geven, dan kunnen we kijken of er nog wat aan de capaciteiten van je systeem te doen zijn.
 
waar vind ik de specificaties van mijn computer

zit microsoft security essentials niet standaard op je computer ? Ik heb wel een echt exemplaar van windows vista professional (ook voor mijn werk, dankzij donatie Techsoup :thumb:) . Kan hem alleen niet vinden bij de geinstalleerde programma's ...best maf
 
als je mse installeert moeten andere anti-virus paketten wel worden verwijdert. Ik denk dat je in de war bent met Windows Defender.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan