Geen netwerkverbinding LAN-netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dian19

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een probleem met het LAN-netwerk op mijn stage. Ik krijg in het netwerkcentrum te zien dat een onbekend openbaar netwerk actief is, dat het een LAN-verbinding 3 is en dat er geen internettoegang is. Ik heb geen toegang tot het modem en niemnd op stage weet mij verder te helpen.

Ik heb alleen een briefje met ipadres, subnetmasker, standaardgateway en DNSserver en dat het gaat om IP(v4)

Enige afwijkende is verder dat mijn laptop geen ingang voor een kabel heeft en ik dus gebruik maak van een sitecom usb ethernet adapter. Geen idee of dit invloed heeft.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
 
Je hebt neem ik aan die gegevens in gevuld bij de eigenschappen van de verbinding? :)
Wel slecht dat mensen op je stage je niet verder kunnen helpen...
 
Onduidelijk verhaal.
a. Wat er op dat briefje staat, is dat je verteld als wat je moet instellen op je IPv4 instellingen om gebruik te maken van het bedrijfsnetwerk én Internet? En heb je die IPv4 instellingen ook echt gedaan op je pc/laptop?
b. Misschien wordt het voor de lezers wat duidelijker als je hier even aangeeft wat er op dat papiertje staat.
c. Schermafdruk van Netwerkcentrum zou ook misschien wat duidelijker maken.
d. Kijk bij collega's na welke IPv4 instellingen díe hebben op hun pc/laptop en check of zij wel (o.a.) Internet toegang hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
het lijkt me vreemd dat je op stage je eigen laptop moet gebruiken? Is het niet eerder een netbook of ultrabook dat je hebt? Welk merk en type van laptop heb je?
 
@contrazoom: Wat is de relevantie van je vragen en opmerkingen in je posting m.b.t. het probleem waar de topic-starter mee zit?
Bijv. het type/merk laptop doet er niet aan toe, want er wordt een USB LAN adapter gebruikt.

Had meer verwacht dat je je gericht zou hebben op eventuele problemen met de TCP/IP stack, omdat ik daar weinig over zeg in mijn posting (behalve, om te zien óf TCP/IP het probleem zou kunnen zijn, het vergelijken van de instellingen met collega's waar het wel werkt).

Sorry dat ik hier enigszins op de stoel van de moderator ga zitten, maar de relevantie ontgaat me echt en maakt deze discussiedraad alleen maar groter dan nodig.

Tijs.
 
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik heb het inmiddels zelf kunnen oplossen. Ik had inderdaad alle instellingen van het briefje gebruikt om het netwerk in te stellen. Ik kreeg alleen op een gegeven moment een foutmelding dat het IP-adres al door een andere computer in het netwerk zou zijn. Ik heb daar iets verder op gezocht en kwam toen bij de oplossing om het IP-adres met 1 cijfer te verhogen en toen deed hij het wel gewoon..
 
Fijn dat het gelukt is én dat de informatie die je op dat briefje kreeg (grotendeels) in orde was! :)

Tijs.
 
Wou al zeggen, dat briefje moet dan niet kloppen idd! Mooi dat gelukt is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan