Onjuiste tijd in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hoi,

IK heb een erg raar probleem.
Ik heb op mijn computer 3 operating systemen staan: Windows 7, Android en Ubuntu.

De tijd in Android en Ubuntu zijn juist, maar de tijd in Windows 7 loopt 2 uur achter.
De tijd in windows heb ik al diverse keren aangepast. De instellling staat op UTC + 1 (Amsterdam enz), en de zomertijd is aangevinkt. Ook de tijdserver voor syynchroniseren via internet is ingeschakeld.

Steeds als ik windows 7 opstart staat de tijd verkeerd (2 uur achter),
Ik ben daarop in de bios gaan kijken. En warempel, de tijd in de bios stond verkeerd (2 uur achter)
De tijd in de bios aangepast en de wijziging opgeslagen.

Echter, ook dit werkt niet. Als ik windows opstart, is de tijd weer niet goed. Daarna in de bios gekeken, en ook daar is de tijd weer niet goed.

IK snap er niks meer van. Heeft iemand een idee, hoe ik dit kasn oplossen?

mvg Flip
 
CMOS batterijtje misschien aan het eind van zijn leven?
 
Dat dacht ik dus eerst ook, maar de datum klopt, alleen de tijd geeft 2 uur vroeger aan.

Als de batterijen aan het eind zouden zijn, zou de datum ook niet kloppen.
Maar bovendien, zou de tijd gewoon aangepast worden na het opstarten van het besturingssysteem.

De datum is juist, de tijd loopt alleen 2 uur achter. De minuten en seconden zijn goed.
Als ik een totaal andere tijd instel, en dan via de timeserver update, wordt de tijd gewoon aangepast, maar dan wel 2 uur vroeger.
 
Ja, heb ik ook al gedaan. ik heb ze allemaal geprobeerd.

Het is maar een netbookje waar de tijd voor mij niet echt belangrijk is, maar ik wil toch graag weten wat hier aan de hand is.
Ik kan er niet goed tegen, dat er dingen gebeuren die ik niet snap.
En bij Android en Ubuntu wordt wel de juiste tijd aangegeven. Alleen bij Windows 7 loopt de tijd 2 uur achter. Dat is juist het rare.
 
Hoi,
Wat gebeurd er als je de volgende instellingen uitschakeld?
In Configuratiescherm/Datum en tijd > tabblad "Internettijd" klikken op de knop "Instellingen wijzigen" en daar het Synchroniseren uitvinken.
Eventueel in Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Services de service Windows Time uitschakelen en op uitgeschakeld zetten.

Of laat deze ingeschakeld en stel m in op +3 ipv +1, en kijk hoe de rest reageerd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Na een aantal keren instellen, is de tijd in de BIOS nu goed. Maar in windows bleef de tijd 2 uur achterlopen.
Na wintertijd aanpassing heden morgen, loopt de tijd nu 1 uur achter.

Ik had speciaal de internet tijd synchroniseren aangezet, omdat de tijd niet klopte.
Ik zal de tijd eens goed zetten, en synchroniseren uitzetten. Kijken wat er dan gebeurd.
Om een andere tijdzone te kiezen, had ik ook al aan gedacht, maar ik heb graag dat het gewoon klopt.

UPDATE: Deze morgen heb ik ook windows 98 weer opgestart (in virtual box), en die gaf de melding dat de tijd was aangepast in verband met het ingaan van de wintertijd.
Het viel me op, dat ook hier de tijd 1 uur achterloopt.

Ik snap het echt niet meer. Ik denk, dat ik me er maar niet verder druk over moet maken. Het is net echt belangrijk, maar ik begrijp graag alles.
 
Hoi,
door mijn werk ben ik soms een paar dagen weg, dus als ik soms wat laat reageer heeft het daar mee te maken.
Logisch dat je graag wil weten waarom het niet ok is met je tijd in windows, ik las ook dat je meerdere besturingssystemen in een multiboot hebt geinstalleerd, en naar ik aan neem en wat ik pas geleden las toen ik met iemand daarover bezig was (niet op een forum) las ik ook dat je dat ook het beste virtueel kan doen.
Uiteraard als je ziet dat de tijd niet ok is in windows en wel in ubuntu en Android is de eerste reactie in Windows zoeken, het was ook de mijne maar nu denk ik, zonder dat ik die besturingssytemen van die 2 ken, zou het misschien niet ook daar kunnen zitten, jij kan dat dan bekijken, ik niet.
Ik ga er van uit dat windows de tijd van de bios volgt, en windows en de tijd in de bios zijn dus aan elkaar verwant.
De andere besturingssystemen, hoe zit het daarmee en welke invloed oefenen die uit op de bios ook al zie je in die systemen de tijd goed gaan.
Voor mij is het gissen, maar stel in ubuntu zou de tijd goed lopen, maar bijvoorbeeld op -1 staan in plaat van +1, zou dat misschien invloed kunnen hebben?
Dat bijvoorbeeld dus doordat in ubuntu de tijd op -1 staat maar die 2 uur voor loopt, ik weet niet hoe de invloed is van die 3 systemen op 1 computer, het kan misschien zijn dat die 3, of 2 van de 3 een soort conlict veroorzaken.
Zelf werk ik alleen met Windows, op dit moment met Windows 7.
Ik heb wel Windows7 4 keer op 1 pc geinstalleerd, zo werk ik met verschillende dingen in verschillende systemen, schijfruimte is toch tegenwoordig lekker bodemloos :D
Ik ben benieuwd met je bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan